۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۳۵
کد خبر: 81701410
T T
۰ نفر
ملانوم سرطان پوستي شايع در كشور است

تهران - ايرنا - عضو هيات مديره انجمن كلينيكال آنكولوژي ايران با اشاره به شيوع سرطان‌هاي پوستي گفت: سرطان ملانوم يكي از سرطان‌هاي شايع پوست به شمار مي‌رود.

به گزارش ايرنا از انجمن كلينيكال آنكولوژي ايران دكتر حسين فودازي،در سمينار تازه‌هاي تشخيص و درمان ملانوم ، در خصوص ميزان شيوع سرطان ملانوم افزود افزود: سرطان‌هاي پوست از سرطان‌هاي شايع به شمار مي‌رود و سرطان ملانوم نيز كه يكي از انواع اين نوع سرطان‌ها است، جزو سرطان‌هاي شايع محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: سرطان ملانوم ابتدا به صورت خال پوستي در بدن فرد مشاهده مي‌شود كه مي‌‌تواند به صورت تومورهاي پوستي تغيير ماهيت دهد. براي تشخيص اين نوع سرطان از آزمايش استفاده مي‌شود.

عضو هيات مديره انجمن آنكولوژي و راديوتراپي اضافه كرد: از روش‌هاي تسكيني براي درمان سرطان ملانوم استفاده مي‌شود و اين روش‌ها در ايران نيز قابل انجام است در بيماري ملانوم با مشكل بيماريابي مواجه هستيم و بيماريابي اين نوع سرطان به راحتي انجام نمي‌شود.

فودازي اظهار كرد: با توجه به آنكه درمان سرطان ملانوم در مراحل پيشرفته، درماني قاطع و خوب نخواهد بود و از روش‌هاي تسكيني به اين منظور بهره مي‌برند.

وي گفت : بيماريابي در درمان اين بيماري اهميت دارد به همين دليل افراد با هر نوع تغيير رنگ خونريزي همراه با درد در خال‌هاي پوستي خود توجه كنند. همچنين توجه كردن به خال پوستي كه در يك سطح نا‌مأنوس ايجاد شده يا اينكه به تازگي در سطح پوست فرد ايجاد شده و اين خال در گذشته وجود نداشته است اهميت پيدا مي‌كند.

فودازي اظهار كرد: افراد بهتر است به منظور جلوگيري از ابتلا به سرطان ملانوم، به سطح پوست خود توجه داشته باشند و سطح آن را بازبيني كنند.

سرطان پوست به ويژه تومورهاي بدخيم پوستي (ملانوم) از جمله شايع ترين سرطان ها در دنيا به شمار مي آيند.

سمينار تازه هاي تشخيص و درمان ملانوم امروز هشتم مردادماه در هتل استقلال تهران برگزار شد و متخصصان راديوتراپي و آنكولوژي، جراحي زنان، جراحي سرطان، راديولوژي و متخصصان گوش و حلق و بيني در اين سمينار شركت كردند.

علمي **1354 ** 1418
۰ نفر