۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۱۲
کد خبر: 81701453
T T
۰ نفر
رييس پليس راهور يزد: رتبه اول تصادفات كشور زيبنده استان نيست

يزد - ايرنا - رييس پليس راهنمايي و رانندگي يزد گفت: رتبه اول تصادفات در كشور زيبنده استان يزد نيست و همه بايد كمك كنند تا اين آمار كاهش يابد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سرهنگ محمد جمشيدي روز پنجشنبه در همايش اهداي كلاه ايمني به موتورسواران در شهرداري حميديا افزود: متاسفانه بيش از 90 درصد آمار تصادفات سه ماهه ابتدايي سال جاري مربوط به موتورسيكلت سواران است و اكثر مجروحين و فوت شدگان نيز بر اثر ضربه مغزي و نداشتن كلاه ايمني بوده است.

وي ادامه داد: متاسفانه شهر يزد كه قبلا به عنوان شهر دوچرخه ها مشهور بوده اكنون به شهر موتورسيكلت ها تبديل شده و خانواده ها براي فرزندانشان قسطي موتورسيكلت مي خرند اين در حالي است كه برخي از آنها حتي گواهينامه هم ندارند.

رييس پليس راهور يزد گفت: متاسفانه در يزد بيشترين آمار تلفات در تصادفات بر اثر ضربه مغزي و مربوط به موتورسيكلت سوران است و بعد از آن برخورد موتور با عابر پياده قرار دارد وبايد خانواده ها كمك كنند تا اين فرهنگ اصلاح شود.

سرهنگ جمشيدي افزود: اولويت اول پليس استفاده از كلاه ايمني براي همه موتورسيكلت سواران است و اين روش باعث مي شود آمار زيادي از تلفات كاسته شود.

وي ادامه داد: 12 كارخانه موتورسيكلت سازي در يزد وجود دارد كه بالغ بر 450 هزار دستگاه موتورسيكلت را در شهر باعث شده است و اين وسيله نقليه اولين وسيله اياب و ذهاب مردم است اما متاسفانه بدترين نوع استفاده از آن صورت مي گيرد.

رييس پليس راهور گفت: سرعت مطمئنه رانندگي با موتور سيكلت 10 تا 15 كيلومتر است در صورتي كه اكثر خيابان هاي يزد به دليل كويري بودن و بلوار شدن با سرعت بين 80 تا 90 كيلومتر رانندگي صورت مي گيرد و اين در حالي است كه در سرعت 50 كيلومتر براي موتورسيكلت در صورت بروز حادثه ، مرگ حتمي روي خواهد داد لذا استدعا داريم از خانواده ها و مادران و پدران كه در استفاده از كلاه ايمني پليس را ياري كنند.

سيدحبيب دشتي رحمت آبادي رييس شوراي اسلامي شهر حميديا نيز در اين همايش اظهار داشت: اي كاش توسط مسئولان مسير ويژه اي براي حركت موتورسيكلت سواران آماده مي شد تا در خيابان هاي يزد شاهد كاهش تصادفات اين وسله نقليه باشيم چرا كه وجود بلوارهاي زياد در سطح شهر و سرعت بالا باعث شده آمار تصادفات بويژه در موتورسيكلت سواران بسيار نگران كننده باشد.

محمد رضا شفيعي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري يزد نيز در اين همايش گفت: با توجه به بلوار بودن برخي از خيابانهاي يزد ايجاد سرعت گير و موانع ترافيكي در دستور كار قرار گرفته و در بيشتر نقاط انجام شده است همچنين جهت حفظ امنيت پياده روها اقداماتي در ميدان ها و چهار راههاي اصلي يزد در حال انجام است.

در پايان اين همايش تعداد پانصد عدد كلاه ايمني بين موتورسيكلت سواران شهر حميديا توزيع شد و اين موتورسيكلت سواران قانونمند با حضور نيروهاي پليس راهور مسير ميدان شهيد آقا بابايي تا ميدان ابوذر سپس بوستان ناجي شهر حميديا را با وسيله نقليه موتورسيكلت طي كردند. ك/3

7537/ 6197