۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۰
کد خبر: 81703492
T T
۰ نفر

امام جمعه مشهد: تمدن اسلامی جوابگوی نیاز بشریت است

۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۰
کد خبر: 81703492
امام جمعه مشهد: تمدن اسلامی جوابگوی نیاز بشریت است

مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت: در قرن حاضر پس از شكست دكترین لیبرال دموكراسی و سوسیالیستی و سایر مكاتب غربی اینك تمدن و حكومت اسلامی جوابگوی نیاز بشریت بوده و گرایش جهان به سوی این دكترین است.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم پایانی هشتمین كنگره بین المللی پزشكان مسلمان جهان در مشهد جمهوری اسلامی ایران را نماد دكترین حاكمیت اسلامی در جهان دانست.

وی افزود: از زمان رحلت پیامبر اسلام تا زمان غیبت امام زمان(عج) كه حدود دو قرن و نیم می شود محور همه فعالیتهای سیاسی در اسلام مظلومیت فرزندان پیغمبر(ص) بود و 250 سال به این خاندان ظلم و ستم روا شد تا حكومت و مدیریت جامعه اسلامی به دست این خاندان نیفتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بین مسلمانان و فرزندان پیامبر (ص) یك رابطه عاطفی دو طرفه وجود دارد كه بی نظیر می باشد و این محبت اهل بیت(ع) در دل مسلمانان باعث شده كه مظلومیت پیامبر اسلام و فرزندانشان را درك كنند.

وی افزود: از زمان پیامبر مكرم(ص) تاكنون هر فردی كه نسبت به ایشان و فرزندانشان محبت و ارادت داشته مورد ظلم قرار گرفته است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: از زمان رحلت پیامبر اسلام 1347 سال شمسی گذشت تا مردم ایران جان خود را بر كف گذاشتند و با انقلاب اسلامی فرزندان پیغمبر(ص) را به حكومت رساندند.

وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران محور فرزندان پیامبر(ص) و نمونه بارز آن حضرت رضا(ع) می باشد كه شما به مظلومیت آنان واقف هستند و برایشان اشك می ریزید.

امام جمعه مشهد افزود: 37 سال است كه مردم ایران با جان دادن همه تلاش خود را معطوف به حفظ حكومت فرزندان پیامبر(ص) كرده اند و در این مدت تمام قدرتهای جهانی عزمشان را جزم كردند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینكه مدیریت حكومت اسلامی برعهده ولایت فقیه و یكی از فرزندان پیامبر اسلام است ادامه داد: دشمنان اسلام در این 37 سال با توطئه، ترور، فتنه، جنگ و تحریم اقتصادی بچه های پیغمبر(ص) را رنج دادند تا حكومت را از دست بچه های پیغمبر(ص) بیرون آورند و حكومت اسلامی ساقط شود.

آیت الله علم الهدی گفت: حكومت اسلامی در ایران با همت فرزندان پیغمبر(ص) و ملت مسلمان 37 سال ادامه یافت و به موفقیت هایی در حوزه های مختلف دست یافت تا بیداری اسلامی در منطقه گسترش یابد و زمینه ظهور امام عصر(عج) فراهم شود.

وی افزود: مساله پیشرفت اقتصادی، سیاسی و امنیتی در ایران فرع قضیه است اما مساله اساسی غالب شدن دكترین حاكمیت اسلامی بر دكترین لیبرال دموكراسی و سوسیال دموكراسی و دیگر مكاتب غربی است كه نشان داد تنها مدیریت خداوند می تواند جوابگوی نیاز بشریت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آرمان اصلی انقلاب اسلامی زمینه گسترش بیداری اسلامی و مهیا كردن زمینه ظهور امام عصر (عج) است و تمام تلاش دوستداران اهل بیت(ع) معطوف به این قضیه می شود.

وی گفت: امروز فقط ایران اسلامی به پیغمبر و اهل بیت(ع) متصل است و دنیا به جان این امت افتاده تا همه چیز فرزندان و دوستداران پیغمبر(ص) را بگیرند لذا شما به عنوان پزشكان جهان اسلام باید سهم خود را نسبت به فرزندان پیامبر اسلام بپردازید و از امكانات و دانش خود سهمی را به آنان اختصاص دهید.

آیت الله علم الهدی افزود: ایران محل پرداختن سهم و ادای دین شما به فرزندان پیامبر اسلام است لذا باید بخشی از توانمندیهای خود را خرج این حكومت كنید.

وی اظهار امیدواری كرد دستاورد این كنگره برنامه ریزی منسجم و حساب شده به منظور بهره گیری از ظرفیت پزشكان اسلامی برای رشد انقلاب و حكومت اسلامی باشد.

7489/1858