۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81703507
T T
۰ نفر

امام جمعه مشهد: تمدن اسلامي جوابگوي نياز بشريت است

۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81703507
امام جمعه مشهد: تمدن اسلامي جوابگوي نياز بشريت است

مشهد - ايرنا - امام جمعه مشهد گفت: در قرن حاضر پس از شكست دكترين ليبرال دموكراسي و سوسياليستي و ساير مكاتب غربي اينك تمدن و حكومت اسلامي جوابگوي نياز بشريت بوده و گرايش جهان به سوي اين دكترين است.

آيت الله سيد احمد علم الهدي روز شنبه در مراسم پاياني هشتمين كنگره بين المللي پزشكان مسلمان جهان در مشهد جمهوري اسلامي ايران را نماد دكترين حاكميت اسلامي در جهان دانست.

وي افزود: از زمان رحلت پيامبر اسلام تا زمان غيبت امام زمان(عج) كه حدود دو قرن و نيم مي شود محور همه فعاليتهاي سياسي در اسلام مظلوميت فرزندان پيغمبر(ص) بود و 250 سال به اين خاندان ظلم و ستم روا شد تا حكومت و مديريت جامعه اسلامي به دست اين خاندان نيفتد.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: بين مسلمانان و فرزندان پيامبر (ص) يك رابطه عاطفي دو طرفه وجود دارد كه بي نظير مي باشد و اين محبت اهل بيت(ع) در دل مسلمانان باعث شده كه مظلوميت پيامبر اسلام و فرزندانشان را درك كنند.

وي افزود: از زمان پيامبر مكرم(ص) تاكنون هر فردي كه نسبت به ايشان و فرزندانشان محبت و ارادت داشته مورد ظلم قرار گرفته است.

آيت الله علم الهدي ادامه داد: از زمان رحلت پيامبر اسلام 1347 سال شمسي گذشت تا مردم ايران جان خود را بر كف گذاشتند و با انقلاب اسلامي فرزندان پيغمبر(ص) را به حكومت رساندند.

وي گفت: در جمهوري اسلامي ايران محور فرزندان پيامبر(ص) و نمونه بارز آن حضرت رضا(ع) مي باشد كه شما به مظلوميت آنان واقف هستند و برايشان اشك مي ريزيد.

امام جمعه مشهد افزود: 37 سال است كه مردم ايران با جان دادن همه تلاش خود را معطوف به حفظ حكومت فرزندان پيامبر(ص) كرده اند و در اين مدت تمام قدرتهاي جهاني عزمشان را جزم كردند تا انقلاب اسلامي را از بين ببرند.

وي با اشاره به اينكه مديريت حكومت اسلامي برعهده ولايت فقيه و يكي از فرزندان پيامبر اسلام است ادامه داد: دشمنان اسلام در اين 37 سال با توطئه، ترور، فتنه، جنگ و تحريم اقتصادي بچه هاي پيغمبر(ص) را رنج دادند تا حكومت را از دست بچه هاي پيغمبر(ص) بيرون آورند و حكومت اسلامي ساقط شود.

آيت الله علم الهدي گفت: حكومت اسلامي در ايران با همت فرزندان پيغمبر(ص) و ملت مسلمان 37 سال ادامه يافت و به موفقيت هايي در حوزه هاي مختلف دست يافت تا بيداري اسلامي در منطقه گسترش يابد و زمينه ظهور امام عصر(عج) فراهم شود.

وي افزود: مساله پيشرفت اقتصادي، سياسي و امنيتي در ايران فرع قضيه است اما مساله اساسي غالب شدن دكترين حاكميت اسلامي بر دكترين ليبرال دموكراسي و سوسيال دموكراسي و ديگر مكاتب غربي است كه نشان داد تنها مديريت خداوند مي تواند جوابگوي نياز بشريت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: آرمان اصلي انقلاب اسلامي زمينه گسترش بيداري اسلامي و مهيا كردن زمينه ظهور امام عصر (عج) است و تمام تلاش دوستداران اهل بيت(ع) معطوف به اين قضيه مي شود.

وي گفت: امروز فقط ايران اسلامي به پيغمبر و اهل بيت(ع) متصل است و دنيا به جان اين امت افتاده تا همه چيز فرزندان و دوستداران پيغمبر(ص) را بگيرند لذا شما به عنوان پزشكان جهان اسلام بايد سهم خود را نسبت به فرزندان پيامبر اسلام بپردازيد و از امكانات و دانش خود سهمي را به آنان اختصاص دهيد.

آيت الله علم الهدي افزود: ايران محل پرداختن سهم و اداي دين شما به فرزندان پيامبر اسلام است لذا بايد بخشي از توانمنديهاي خود را خرج اين حكومت كنيد.

وي اظهار اميدواري كرد دستاورد اين كنگره برنامه ريزي منسجم و حساب شده به منظور بهره گيري از ظرفيت پزشكان اسلامي براي رشد انقلاب و حكومت اسلامي باشد.

7489/1858
۰ نفر