۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶
کد خبر: 81706165
T T
۰ نفر

بارندگی و رانش زمین جان 100 نفر را در هند گرفت

۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶
کد خبر: 81706165
بارندگی و رانش زمین جان 100 نفر را در هند گرفت

دهلی نو- ایرنا- وزارت كشور هند اعلام كرد كه براثر رانش زمین ،باران شدید و جاری شدن سیل درچندین ایالت این كشور و به ویژه در بنگال غربی دست كم یكصد نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، وزارت كشور هند روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: باران های شدید و بی وقفه در چندین منطقه از جمله ایالت های گجرات، راجستان، بنگال غربی و اودیشا كه در مجاورت بنگال غربی قرار دارد، زندگی بیش از 8 میلیون نفر را به شدت تحت تاثیر قرار داده است .
براساس این گزارش ،براثر باران های سیل آسا در 2 روز گذشته 48 نفر در بنگال غربی ، 28 نفر در راجستان و 5 نفر در ایالت اودیشا جان باختند.
به گفته منابع وابسته به وزارت كشور هند،بیش از 20 نفر نیز در ایالت مانیپور در شمال شرقی این كشور در در 2 روز گذشته براثر رانش زمین جان باختند.
به گزارش رسانه های هند ، گردباد كومن Komen در خلیج بنگال نیز در ایالت بنگال غربی و اودیشا منجر به بارندگی های شدید و جاری شدن سیل در صدها روستا شد و دهها هزار نفر از ساكنان این دو ایالت را بی خانمان كرد.
مقام های محلی هند تلاش می كنند افرادی را كه به علت رانش زمین یا سیلاب خانه های خود را از دست داده اند به سرپناه های موقت منتقل كنند.
دولت هند از ارتش خواسته است كه به كمك افراد سیل زده بشتابد.
ساكنان بیشتر بخش های ایالت راجستان در روزهای گذشته شاهد بارندگیهای شدید بوده اند و مقامات اوضاع كنونی این مناطق را بحرانی توصیف كرده اند.
از زمان آغاز باران های موسمی (جولای ) تاكنون بیش از 160 نفر در اثر جاری شدن سیل و رانش زمین كشته شدند.
فصل باران های موسمی در هند معمولا از ماه جولای تا سپتامبر ادامه دارد و هر سال خسارات مالی و جانی فراوانی به خصوص در مناطق روستایی به همراه دارد.
*آساق*1600**1010