۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۱۰
کد خبر: 81707890
T T
۰ نفر
معاون صدا و سيما: حمايت از منافع ملي اصل فراگير در اطلاع رساني است

تهران-ايرنا- معاون خبر رييس سازمان صدا و سيما، گفت: حمايت از منافع ملي اصل فراگير در اطلاع رساني اين رسانه است.

به گزارش عصر سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا، پيمان جبلي در دومين نشست سراسري مديران اين رسانه افزود: خبر با رعايت توازن، بي طرفي، انصاف و رويكرد حمايت از منافع ملي به روشنگري در پرونده هسته اي و اعتمادسازي در مخاطبان پرداخت.
وي با بيان گزارشي از فرايند پوشش خبري مذاكرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 اضافه كرد: مهمترين شاخص فعاليت دوره مديريت جديد صدا و سيما در حوزه خبر با پرونده هسته‌اي تجربه شد كه بسيار ارزشمند بود.
جبلي گفت: موضوع هسته‌اي، تبعات، آثار و دستاوردهاي آن يكي از موضوعات مهم، راهبردي و نحوه مديريت اين پرونده از نگاه رسانه و پوشش خبري آن هم از چالش هاي مهم محتوايي در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده است.
وي با بيان اينكه حوزه خبر همواره محل بحث، ارزيابي و دقت نظر محافل مختلف بوده است افزود: در دوره جديد مديريت سازمان، پوشش پرونده هسته اي آزمون سختي براي همه ما بود زيرا همه نگاه ها به اين سمت بود كه با مديريت جديد چه تغييراتي در حوزه محتوا به ويژه در خبر و برنامه هاي سياسي شكل مي گيرد.
جبلي گفت: ما براي پوشش مذاكرات هسته‌اي وقت بسيار زيادي اختصاص داديم به طوري كه از ابتداي فروردين تا انتهاي تير، بيش از 640 ساعت برنامه هاي خبري در قالب خبر، گزارش، گفت و گو و برنامه هاي سياسي توليد كرديم.
معاون خبر رييس سازمان صدا و سيما افزود: تا قبل از بيانيه لوزان با پرونده بسته‌اي رو به رو بوديم كه هيچ داده و اطلاعاتي نداشت و ما تنها تصويري كلي داشتيم و در اين مدت فضا و امكان لازم را در اختيار تيم مذاكره كننده قرار داديم تا علاوه بر حمايت از مذاكرات به پيشبرد اهداف مذاكرات و نظام كمك كنيم.
جبلي گفت: پس از بيانيه لوزان ما با چند گزينه رو به رو بوديم؛ اول اينكه به طور كلي فضاي رسانه اي را در اختيار موافقين دستاوردهاي مذاكرات قرار دهيم كه امكان پذير نبود زيرا همانطور كه پس از انتشار بيانيه لوزان ديديم تفسيرهاي آمريكايي ها از آن به صورت كاملا طبيعي سبب ايجاد مناقشه هايي در افكار عمومي كشور شد.
وي افزود: باتوجه به ابهامات، سوالات و ملاحظات متعددي كه پس از بيانيه لوزان مطرح شد نمي توانستيم يك جانبه از روي توافق متن خواني كنيم و تنها در خدمت موافقان آن باشيم، بنابراين به تدريج فضا را منطقي كرديم كه ديدگاه هاي طرف مقابل و منتقدان نيز با رعايت انصاف بيان شود.
جبلي گفت: پس از يك هفته از صدور بيانيه لوزان بيانات مقام معظم رهبري نيز مويد اين رويكرد بود كه منتقدان بايد امكان استفاده از فضا را داشته باشند.
وي افزود: ما با انعكاس نظرهاي موافقان و مخالفان جمع بندي كار را پيش برديم و در اخبار و گزارش هاي خبري بر حمايت از اصل مذاكره و رعايت اخلاق و ادب نسبت به تيم مذاكره كننده، رعايت انصاف و توازن و كمك به منافع ملي و ايجاد انسجام، همدلي و همزباني تاكيد كرديم.
معاون خبر اين رسانه بار ديگر تاكيد كرد كه صدا و سيما خود در پوشش مسئله هسته اي صرفا واسطه نقل ديدگاه هاي مختلف بوده و همواره بر حمايت از تيم مذاكره كننده، حمايت از اصل مذاكرات و دستيابي به توافق خوب تاكيد كرده است.
بر اساس گزارش روابط عمومي صدا و سيما وي افزود: در تمام برنامه ها اعم از خبر ، گزارش ، گفت وگو و برنامه هاي سياسي رعايت توازن، انصاف و جلوگيري از قطبي سازي و ايجاد اختلاف در جامعه هدف بوده است.
فراهنگ**9187**1027
۰ نفر