۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۲۲
کد خبر: 81707907
T T
۰ نفر
بیش از دو كیلوگرم تریاك از معده یك قاچاقچی در اصفهان تخلیه شد

اصفهان-ایرنا- ماموران پلیس راه آهن اصفهان در پی كنترل مسافران قطار بندرعباس - تهران در ایستگاه راه آهن كاشان موفق به كشف تعداد 190 بسته تریاك به وزن بیش از دو كیلوگرم از معده یكی از مسافران شدند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس روز سه شنبه به نقل از رئیس پلیس راه آهن اصفهان اضافه كرد: در پی اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ، مأموران پلیس راه آهن ایستگاه كاشان، حین كنترل و بازرسی مسافرین قطار بندرعباس – تهران با بهره گیری از شیوه چهره زنی به رفتار یكی از آنان كه حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مظنون شدند.
سرهنگ حسنی افزود: در این رابطه فرد مظنون با رعایت كلیه جوانب به یگان منتقل و با كسب دستور از مقام قضائی ، به مدت 24 ساعت تحت نظر قرار گرفت.
وی اظهاركرد: با اقدامات انجام شده در طی این مدت در مجموع تعداد 190 بسته موادمخدر از نوع تریاك به وزن 2 كیلو و 50 گرم از معده این مسافر تخلیه شد.
وی خاطر نشان كرد: متهم به همراه پرونده متشكله و موادمخدر مكشوفه برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
*** كلاهبرداری 30 میلیاردی یك شركت كاغذی از 40 نفردر اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز از دستگیری دو متهم حرفه ای كه با تاسیس شركتی كاغذی و جلب اعتماد عمومی بالغ بر 30 میلیارد ریال كلاهبرداری كرده بودند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: در پی شكایت تعدادی از فروشندگان مبنی بر كلاهبرداری دو نفر از آنان، موضوع بصورت ویژه در دستور كار كارآگاهان اداره جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی گفت: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد؛ دو نفر كه با هم رابطه فامیلی نیز دارند با ثبت یك شركت كاغذی به نام « سایه گستران پارتیكان زنده رود » و جلب اعتماد صاحبان صنوف مختلف در سطح استان همچنین سایر استانها اقدام به خریدهای كلان اجناس در ازاء صدور چك كرده و متواری شده بودند.
وی با بیان اینكه بررسی چك های برگشتی شكات نشان داد كه متهمان از 40نفر كلاهبرداری كرده اند،گفت: این افراد بسیار حرفه ای بوده و با نام ها و عناوین مختلف خود را از دید ماموران و شاكیان مخفی و مرتب مكان سكونت خود را تغییر می دادند.
سردار آقاخانی تصریح كرد: سرانجام با اقدامات ویژه و تخصصی پلیس آگاهی استان اصفهان مخفیگاه این متهمان شناسایی و كارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی طی یك عملیات غافلگیرانه هر دوی آنها را دستگیر كردند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: متهمان پس از دستگیری با اعتراف به بزه انتسابی خود به كلاهبرداری 30 میلیاردی ریالی از 40 نفر با روش ارائه چك های بی محل اقرار و با قرار وثیقه روانه زندان شدند.
وی با بیان اینكه این كلاهبرداران افزون بر اصفهان در سایر استانهای كشور نیز فعالیت داشته اند تصریح كرد: صاحبان صنوف و فروشندگانی كه به این روش از آنان كلاهبرداری شده می توانند موضوع پرونده خود را از طریق پلیس آگاهی استان اصفهان پیگیری كنند.
8114 / 2093