۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۲
کد خبر: 81708345
T T
۰ نفر
ايران در بومي سازي فناوري وارداتي موفق نبوده است

اصفهان – ايرنا – مسوول آموزش عالي جهاد دانشگاهي استان اصفهان گفت: كشور در بومي سازي فناوري هاي وارداتي موفق نبوده است .

به گزارش ايرنا، محمد باقر عطايي عصر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه جهاد دانشگاهي مي تواند به عنوان حد فاصل دانشگاه و جامعه نقش ايفا كند، افزود: جهاد دانشگاهي مي تواند در بومي سازي فناوري خارجي اقدام كند.
وي تاكيد كرد: در بخش فرهنگي نيز بايد راهكارها و استراتژي هاي فعال طراحي كرد و منتظر هجمه دشمن نبود تا بعد از آن منفعلانه با چالش ها برخورد كنيم.
وي با اشاره به فعاليت هاي اين نهاد، اظهاركرد: برگزاري دوره هاي كسب وكار، پژوهش در خصوص معضلات بازار كار، طراحي سامانه تيپ شغلي از اهم فعاليت هاي جهاد دانشگاهي در هدايت دانش آموختگان دانشگاهي است.
عطايي با اشاره به آغاز فعاليت ستاد انقلاب فرهنگي در سطح دانشگاهها از سال 59 گفت: جهاد دانشگاهي در همان سال به منظور مديريت دانشگاهها و ساماندهي اساتيد، كاركنان و دانشجويان زير مجموعه اين ستاد تشكيل شد.
وي اظهار كرد: با شروع جنگ تحميلي دفاتر پشتيباني جنگ در جهادهاي دانشگاهي تشكيل شد كه نقش مهمي در اعزام اساتيد و دانشگاهيان به جبهه ها و طراحي پروژه هاي صنعتي براي بخش هاي نظامي داشت.
مسوول آموزش عالي جهاد دانشگاهي استان اصفهان ادامه داد: ساخت پهبادهاي مهاجر و ابابيل از دستاوردهاي اين جهاد است كه امروز نيز در بخش هاي نظامي و غير نظامي كاربرد دارد.
وي اظهار كرد: جهاد دانشگاهي در فاز بعدي فعاليت خود مشاركت در امور فرهنگي و مديريت دانشگاهها را به عهده داشت.
عطايي با بيان اينكه شوراي عالي انقلاب فرهنگي داراي 34 عضو است افزود: جهاد دانشگاهي يكي از اعضاي اين شورا است و بر اساس اساسنامه آن از سال 75 تا كنون در زمينه هاي فرهنگي، آموزشي و پژوهشي در سطح دانشگاهها فعال بوده است.
وي اظهار كرد: سازمان همياري اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهي نيز در زير مجموعه اين جهاد زمينه سازي و بستر سازي اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهي را به عهده دارد كه اخيرا به نام سازمان تجاري سازي فناوري و اشتغال فارغ التحصيلان فعاليت مي كند.
6022 /7134/