۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81708638
T T
۰ نفر
ایران برای سومین سال عنوان كیفی ترین تیم مسابقات جهانی ریاضی را كسب كرد

تهران-ایرنا-سرپرست علمی تیم دانش آموزان ایران در یازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی گفت:تیم دانش آموزان دختر كشورمان برای سومین سال متوالی عنوان كیفی ترین تیم یازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی را كسب كرد.

امیررضا عرب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تیم 18 نفره ایران در این دوره از مسابقات توانست با كسب 15 نشان و 3 دیپلم افتخار به عنوان كیفی ترین تیم انتخاب شود.
وی با اشاره به اینكه مجموع نشان های كسب شده در این مسابقه شامل 6 طلا، 5 نقره و 4 برنز است، اظهار كرد:تیم های قدرتمند المپیاد ریاضی مانند چین، كره جنوبی، تایلند و تایوان در این دوره حضور داشتند و تیم ایران توانست به این افتخار بزرگ نایل آید.
عرب بیان كرد:تیم دانش ‌آموزی ایران متشكل از 9 دانش آموز دختر پایه هفتم و 9 دانش آموز دختر پایه هشتم به كشور سنگاپور اعزام شد و با كسب كیفی ترین تیم همانند دو سال گذشته برای كشور عزیزمان افتخار دیگری آفریدند.
وی اظهار كرد:دانش آموزان پایه هفتم تیم ایران متشكل از گلسا مهرابی، الیزه اشكلكی، زهرا حمزه، فاطمه مقیمی اسفندآبادی، سارینا خالد زاده به مدال طلا و هستی كریمی و كیمیا جانشین به مدال نقره و سارا امیری به مدال برنز و سارا قاسمی به دیپلم افتخار دست یافتند.
سرپرست علمی تیم دانش آموزی ایران در یازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی گفت: مهنا شهراد به مدال طلا، ثنا امین ناجی،كیمیا رامین راد، زهرا باقری به مدال نقره و هدی سامنی، كیمیا تیغ بند، یلدا فتحی به مدال برنز و آیسن نیاز محمدی و فاطمه میرباقری فیروزآباد به دیپلم افتخار دست یافتند.
یازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی سنگاپور با شركت 1300 دانش آموز از كشورهای صاحب عنوان در زمینه ریاضی از تاریخ 8 تا 12 مرداد 1394 در سنگاپور برگزار شد.
علمی (4) ** 1201**1440
۰ نفر