۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹
کد خبر: 81710105
T T
۰ نفر
دبیر كل حزب كارگزاران: دوستان سیاسی با مذاكره ملی به اتحاد ملی كمك كنند

تهران - ایرنا - دبیركل حزب كارگزاران سازندگی شعار این حزب را « همدلی ملی» عنوان كرد و از « دولت و دوستان سیاسی» خواست نهضت مذاكره ملی برای رسیدن به اتحاد ملی در حل مشكلات كشور را مد نظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ؛غلامحسین كرباسچی روز پنج شنبه در نشست سراسری حزب كارگزاران سازندگی با عنوان مذاكره ملی اظهار داشت: كشوری كه از آلام بی شمار اقتصادی، گرفتاری های سیاسی داخلی و خارجی رنج می برد جز با اتحاد ملی نمی تواند بر مشكلات فائق آید.
دبیر كل حزب كارگزاران سازندگی با بیان اینكه هر قدمی دولت بر می دارد از سوی جمعی به دلیل رقابت های سیاسی مورد تهاجم قرار می گیرد گفت: ما وظیفه داریم در كشور برای توسعه گرایی ، همه نیروها را دعوت كنیم و بر محور منافع و مصالح ملی بحث و مذاكره كنیم.
كرباسچی افزود: در شرایط گرفتاری های متعدد اجتماعی و مسائل اقتصادی به راحتی از بحران عبور نمی كنیم مگر بر مبنای همان منافع ملی ؛ از صاحب نظران برای بحث و گفت و گو در این زمینه دعوت كنیم.
وی اضافه كرد: نه تنها از همفكران خویش بلكه از ائمه جمعه، نیروهای سیاسی، امنیتی و حتی مخالفان مان دعوت كنیم تا برای حل مسائل منطقه، كشور و برنامه های كلان نهضت گفت و گو راه اندازی كنیم.
دبیركل حزب كارگزاران سازندگی تصریح كرد: یكی از كارهایی كه حزب می تواند در ان موفق باشد بحث منافع ملی است كه می توانیم در این خصوص گفت و گو كنیم و باید به آن توجه و اهتمام داشته باشیم. كارگزاران از احزاب اصلاح طلبی است كه به بسیاری از عملكردها درباره مسائل مختلف نقد داشته و امیدواریم با این نهضت مذاكره و گفت و گو بر مشكلات فائق آییم.

** دوره درخشان پس از رحلت امام(ره)

دبیركل حزب كارگزاران سازندگی با بیان اینكه در كنار نقدها باید یك سیاستمدار مومن سیاسی باشد گفت: سیاستمدار باید واقع گرا باشد و باید به گونه ای مومن سیاسی نیز تلقی گردد.
كرباسچی ادامه داد: اگر بخواهیم ارزیابی از وضعیت كشور، انقلاب و نظام داشته باشیم باید اعتراف كنیم كه این 25 سال بعد از تاریخ رحلت امام خمینی(ره) تا امروز از دوره هایی است كه می تواند در تاریخ ایران دوره ای درخشان تلقی شود.
وی ادامه داد: اینكه امروز در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و به صورت نسبی در دیگر كشورها حرف آخر را بزنیم و توانمند ظاهر شویم كمتر در دوره ای از تاریخ ایران شاید اتفاق افتاده باشد.
دبیركل حزب كارگزاران سازندگی اقتدار و امنیت ایران حائز اهمیت دانست و به نقل قول یكی از دوستانش از محمود دولت آبادی اشاره كرد و گفت: این آدم فرد سیاسی و یا امنیتی نیست و حتی با كتاب هایش برخورد شده ولی دارای وجدانی آگاه است . او گفته ما همانقدر كه به ظریف در كشور نیاز داریم به قاسم سلیمانی نیز نیازمندیم كه این صحبت قابل تامل است.
وی با بیان اینكه باید واقع گرایی را از دست ندهیم گفت: نقد به عملكردها در نیروهای مختلف داشته و داریم اما این وضعیت اقتدار و امنیت كشور دارای اهمیت است؛ اینكه 6 كشور بزرگ بنشینند و در مذاكره ركورد ثبت نمایند نشانگر توانمندی و هوشمندی ظریف و دولت است ولی نباید این موضوع را در كادر افراد محدود كنیم بلكه این اقتدار محصول جریانی است كه ایران قدرتمند و توانمند به دست آورده و این گونه ظاهر شده است.
دبیركل حزب كارگزاران سازندگی در مذاكره از جانب هم حزبی هایش تاكید كرد و گفت: امروز برای مجموعه اصلاح طلبان و نیروهای حزب بهترین فرصت است كه بر اساس مصالح و منافع ملی در كشور وارد مذاكره و گفت و گو شویم.
كرباسچی ادامه داد: مبنای مذاكره نیز بر این است كه واقع گرایی را از دست ندهیم و دچار احساس و ترس نشویم كه برخی بگویند این حزب محافظه كار شده است.
وی ادامه داد: مصالح ملی آبرو و موقعیت ما است و باید بر مبنای منافع ملی همه نیروها را به همگرایی دعوت كنیم؛ مقدمه آن هم واقع گرا بودن است و بدون واقع گرایی، هم گرایی اتفاق نمی افتد.

** تحزب پایه ای ترین عنصر دمكراسی

دبیركل حزب كارگزاران سازندگی با بیان اینكه تحزب بعنوان پایه ای ترین عنصر دمكراسی محسوب می شود گفت: در دوران 8 ساله قبل از سال 92 نگاه ویژه ای وجود داشت و رسما مخالفت با كار جمعی و حزبی تبلیغ می شد در حالی كه به نوعی باندبازی و نوعی پوپولیسم در آن وجود داشت.
كرباسچی گفت: اگر تحزب را به عنوان پایه ای ترین عنصر دمكراسی نداشته باشیم شعار دمكراسی و هر اقدامی كه به نام آن انجام گیرد به نتیجه مطلوب نمی رسد. امیدواریم این ضرورت اداره كشور بر مبنای فكرو اندیشه جمعی ناشی از فعالیت های فرهیختگان كشور روز به روز تقویت گردد.
دبیركل حزب كارگزاران سازندگی به فعالیت های حزب متبوعش اشاره كرد و افزود: در سال 93 و نیمه سال 94 دفتر هیات موسس و شورای مركزی در جلسات متعدد اقدام به ترمیم و نوسازی شوراهای استانی كردند و این مهم مدنظر است. امروز در 28 استان كشور شوراهای مركزی با 17 عضو تشكیل شده و سابقه فعالیت سیاسی و تجربه لازم را اعضا دارند كه سرمایه ای برای كارگزاران محسوب می شود.
وی با اشاره به آیه ای از قرآن كریم مبنی بر اینكه دست خداوند با جماعت است و تبیین آن به كارهای جمعی گفت: حتی قرآن كریم به پیامبر نیز اشاره كرده كه دست خداوند با جماعت است. راهی نداریم جز اینكه كشور بر اساس رای و اراده مردم به صورت واقعی اداره شود، جز اینكه احزاب و حضور مردم در آنان را تقویت كنیم.

** سرد و گرم چشیده ایم

كرباسچی با بیان اینكه « در سال های اخیر سرد و گرم بسیاری را چشیده ایم »گفت: در دوران هشت ساله قبل از 92 رسما مخالفت با كار جمعی و حزبی تبلیغ می شد و به باندبازی و پوپولیستی روی آورده بودند. امروز خوشبختانه شعاری كه كارگزاران درباره سازندگی ، توجه به عمران و تلاش برای بهتر شدن زندگی مردم داده ، همگانی شده است و اراده لازم برای بسیج در سازندگی كشور وجود دارد.
دبیركل حزب كارگزاران سازندگی در ادامه به تبیین برنامه های حزب متبوعش پرداخت و گفت: به دنبال این هستیم مواضع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حزب را بازنگری كنیم و جلسات متعددی در این خصوص داشته ایم اما این بحث ها نهایی نشده است و اساتید و صاحب نظران باید راه كارهای لازم را ارائه دهند.
كرباسچی به بحث انتخابات اشاره كرد و گفت: ما بحث مشاركت سیاسی و صیانت از نهاد انتخابات را مد نظر داریم كه بحث های نسبتا مفصلی را در كمیته سیاسی درباره انتخابات و مواضع حزب خواهیم داشت.
وی ادامه داد: بحث توسعه همه جانبه و تقدم مصالح ملی بر منافع شخصی و كوتاه مدت مورد توجه حزب بوده است و در شورای مركزی نیز تقدم مصالح و منافع كشور مورد لحاظ قرار گرفته است.
دبیركل حزب كارگزاران سازندگی ادامه داد: توجه به منافع و مصالح كشور همیشه جز اولویت های مان بوده است حتی در شرایطی كه منتقد وضعیتی از وضعیت های حاكم بودیم و اشكال به عملكرد بعضی از رده های اجرایی یا حكومتی داشتیم باز هم این بحث منافع ملی و مصالح عمومی مدنظر بوده است.
كرباسچی با بیان اینكه شخصیتی همانند دكتر روحانی در شرایط كنونی كشور بعنوان عضوهیچ یك از احزاب نداشته و یا نداریم گفت: گاهی صحبت می شود كه این مجموعه عضو اصلاح طلبان هست یا نیست؛ شما ببینید در طی این دو سال رییس جمهوری و دولت كشور را از چه پرتگاهی نجات داد.
كرباسچی ادامه داد: كشور از جایی كه هر لحظه تهدید می شد و یا اینكه دچار تحریم و یا تورم شده بود نجات پیدا كرد؛ در این دو سال با همه مشكلات، موانع، سمپاشی ها و كارشكنی ها دولت ایستادگی كرد و با روحیه، تدبیر،مقاومت و بهره گیری از نیروهای توانمند به پیش رفته است.
دبیركل حزب كارگزاران سازندگی تصریح كرد: دولت روحانی در شرایط فعلی با این هدف آمده كه مشكلات انباشته كشور را حل كند؛ مشكلات اقتصادی، داخلی و خارجی نیز نیازمند یك تلاش فراجناحی، فراحزبی و اتحاد ملی است كه در سایه یك همدلی ملی می تواند محقق شود.
كرباسچی ادامه داد: در همین راستا شعار ما بر همین رویكرد همدلی ملی است؛ درخواست ما نیز از دولت و دوستان سیاسی این است كه نهضت مذاكره ملی برای رسیدن به اتحاد ملی برای حل مشكلات كشور پدید آید و این را مد نظر داشته باشیم.
نشست سراسری حزب كارگزاران سازندگی همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس این حزب سیاسی و با حضور اعضا شورای مركزی، اعضا موسس، دبیران استانی این حزب و جمعی از كارشناسان اقتصادی و سیاسی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ،در این نشست سراسری كه روز پنچ شنبه در مركز دایره المعارف تهران برگزار شد اسحاق جهانگیری عضو شورای مركزی حزب كارگزاران سازندگی و معاون اول رییس جمهوری حضور پیدا كرد و غلامحسین كرباسچی دبیركل حزب، فائزه هاشمی عضو هیات موسس و تنی چند از كارشناسان اقتصادی و سیاسی به ارائه نظر پرداختند.
بخشی از این نشست سراسری عصر امروز پنجشنبه در قالب كارگروه های مختلف و با حضور كارشناسان و دبیران كل استانی برگزار می شود

سیام ** 7261 **1429 ** 9314**1553