۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81717065
T T
۰ نفر
هفدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر استثنایی كشور در قزوین آغاز شد

قزوین - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین از برگزاری هفدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر استثنایی كشور به میزبانی قزوین خبر داد.

سید معرفت الله احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات 220دانش آموزان استثنایی در دو بخش آسیب دیده بینایی و جسمی و حركتی از 21 استان كشور از 21 تا 23 مرداد ماه سال جاری به یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
وی با بیان اینكه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه حضور دارند، اظهاركرد: دانش آموز نابینا و كم بینا در رشته های گلبال، شطرنج و دو و میدانی و دانش آموز جسمی- حركتی در رشته های تنیس روی میز، شطرنج و بوچیا با یكدیگر به رقابت می پردازند.
احمدی تاكید كرد: دانش آموزان استثنایی نیازمند توجه و فعالیت بیشتر هستند و ورزش می تواند فعالیت های جسمی و ذهنی آنها را تقویت كند.
این مسوول ورزشی، تحرك، نشاط و شادابی را لازمه تداوم زندگی دانش آموزان استثنایی برشمرد و افزود: توانمندسازی این دانش آموزان به كشف مهارت و استعداد آنها منجر می شود.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین اضافه كرد: در هفدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی كشور استان و شناسایی نفرات برتر در طول سال تحصیلی 94-93، 10 نفر از دانش آموز پسر استثنایی از استان قزوین در این دوره از مسابقات شركت خواهند كرد.
احمدی اضافه كرد: مسابقات ورزشی دومیدانی در ورزشگاه معلم، گلبال در سالن امیرالمومنین، رشته بوچیا در سالن 12 آذر استثنایی، تنیس روی میز در سالن پارس و مسابقات شطرنج در محل استثنایی شبانه روزی جان زاده پذیرایی ورزشكاران می باشد.
یكهزار و 58 دانش آموز استثنایی در استان قزوین تحصیل می كنند.
7389/ 6128
۰ نفر