۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۱۵
کد خبر: 81721979
T T
۰ نفر

گلوله باران شهرهای دونتسك 5 كشته برجای گذاشت

۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۱۵
کد خبر: 81721979
گلوله باران شهرهای دونتسك 5 كشته برجای گذاشت

مسكو- ایرنا- وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسك از گلوله باران گسترده نواحی مسكونی این منطقه توسط نیروهای اوكراینی خبر داد كه بر اثر آن پنج نفر كشته و هشت غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسك روز یكشنبه در بیانیه ای اعلام كرد: نیروهای اوكراینی در شبانه روز اخیر 578 گلوله تسلیحات سنگین به سوی شهرهای دونتسك پرتاب كردند.
در این بیانیه آمده است: نیروهای اوكراینی در جریان گلوله باران مناطق دونتسك 120 گلوله آتشبارهای سنگین، 129 گلوله توپ، 52 گلوله تانك و 275 خمپاره پرتاب كردند.
وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسك اعلام كرده است: نیروهای اوكراینی در شبانه روز اخیر 49 مورد آتش بس را نقض كردند و شهرهای دونتسك، یاسینوواتایا، گورلوفكا و تلمانووا و چند منطقه دیگر هدف گلوله باران قرار گرفت.
در همین حال، ادوارد باسورین سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسك نیز امروز یكشنبه اعلام كرد كه سازمان های اطلاعاتی اوكراین در آستانه سالروز استقلال این كشور اعمال تروریستی در شهرهای اوكراین را تدارك می بینند تا شبه نظامیان را به انجام این اقدامات متهم كنند.
گلوله باران مناطق مسكونی شهرهای شرق اوكراین در روزهای اخیر افزایش یافته است و مقامات اوكراینی و شبه نظامیان، یكدیگر را به انجام این حملات متهم كرده اند.
اوكراین روز شنبه شبه نظامیان را متهم كرد كه بر اثر گلوله باران مناطق مسكونی در دونتسك در مجموع سه غیرنظامی كشته شدند.
جدایی طلبان نیز اعلام كردند كه در بمباران منطقه ای در شرق این كشور توسط ارتش اوكراین یك غیرنظامی كشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.
شبكه تلویزیونی 24 روسیه روز شنبه اعلام كرد: ارتش اوكراین علیه غیرنظامیان جنوب شرق این كشور و منطقه «دونباس» از تسلیحات مدرنی شبیه به بمب های فسفری استفاده كرده است.
بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیك نیوز، «ولادیمیر ماركین» سخنگوی كمیته رسمی تحقیق و تحفص درباره این موضوع در اظهارات خود كه از شبكه 24 تلویزیون روسیه پخش شد، اعلام كرد: ما شواهد انكارناپذیری در دست داریم كه ثابت می كند ارتش اوكراین از تسلیحات مدرنی شبیه به بمب های فسفری علیه غیرنظامیان جنوب شرق آن كشور استفاده كرده است.
وی اضافه كرد: ما بیش از صدها آزمایش روی خاك این مناطق و قطعات بمب های به جا مانده از این حملات انجام داده ایم كه همگی نشان می دهد ارتش اوكراین مرتكب جنایت جنگی شده است.
از زمان تشدید درگیری ها در شرق اوكراین بیش از شش هزار و 800 نفر كشته و دست كم 1.4 میلیون نفر از خانه های خود آواره شده اند.
اروپام*5*391**1516**1504