۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۴۴
کد خبر: 81723743
T T
۰ نفر
رييس اتاق بازرگاني اهواز:ورودافرادعراقي بازارماهي خوزستان رادچاراختلال كرده است

اهواز- ايرنا- رييس اتاق بازرگاني ، صنايع ، معادن و كشاورزي اهواز گفت: ورود افراد عراقي به بازار ماهي و آبزيان استان باعث نوسان در قيمت و كاهش عرضه ماهي در بازار شده است.

به گزارش ايرنا شهلا عموري شامگاه دوشنبه در نخستين ميز تخصصي شيلات با محوريت توسعه، بهبهود توليد و صادرات خوزستان در محل سالن جلسات اتاق بازرگاني اهواز با حضور تعدادي از مسوولان و فعالان اقتصادي حوزه شيلات استان اظهار كرد: ورود افراد عراقي در بازار ماهي استان و خريد عمده ماهي و آبزيان باعث تغيير در قيمت و كاهش عرضه اين محصول در بازار شده است.
وي با اشاره به ديگر مشكل اين حوزه شيلات استان افزود: توسعه غيرمجاز مزارع پرورش ماهي ، نگهداري كوتاه مدت از آبزيان و نداشتن پايانه صادرات، پايين بودن مصرف سرانه ماهي در استان و همچنين تعطيلي مرزها و نبود امكانات از جمله مشكلات در توليد و صادرات آبزيان در استان شده است.
رييس اتاق بازرگاني ، صنايع ، معادن و كشاورزي اهواز بيان كرد: هرچه توليد آبزي در استان انجام مي شود تنها حدود دو تا سه درصد توليدات در داخل استان انجام مي شود.
عموري در ادامه بيان كرد: در سال 1393 ، 47 هزار تن ماهي پرورشي توليد شده كه از اين ميزان 38 هزار تن صادر شده است.
همچنين در ادامه نشست معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بيان كرد: چند سال گذشته قبل از بوجود آمدن بازار عراق دارندگان حوضچه هاي ماهي در صف مشكلات و گرفتاري هاي بانكي و بدهكاري بودند كه با شكل گيري بازار عراق اين مشكلات رفع شده است.
يونس حسين نژاديان در ادامه افزود: سال هاست كه پايانه صادرات در شلمچه در وضعيت نامناسبي است و براي بهبود اين پايانه قرار بود كارهاي اساسي انجام شود كه تاكنون اقدامي انجام نشده است.
در اين نشست چالش هاي فراروي صادرات ماهي پرورشي و دريايي با حضور تعدادي از دست اندركاران بخش خصوصي نيز مطرح و بررسي شد.
هم اكنون صادرات ماهي پرورشي و دريايي خوزستان از دو مرز شلمچه و چذابه انجام مي شود.
7158/6065