۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹
کد خبر: 81730190
T T
۰ نفر
اهدای اعضای بدن 34 بیمار مرگ مغزی در یزد

یزد - ایرنا - مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای بدن 34 بیمار مرگ مغزی به 103 بیمار نیازمند در این استان اهدا شده است .

به گزارش ایرنا محمد پورشمسی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه زمینه اهدا عضو در این استان از نیمه دوم سال 92 فراهم شده است ، اظهار كرد : در مجموع در این مدت 68 كلیه، 32 كبد، دو پانكراس و یك قلب به بیماران نیازمند پیوند زده شد.
پورشمس با بیان اینكه بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو به استان دیگری منتقل نمی شوند ، افزود : پیوند كلیه در استان صورت می گیرد و كبد آن جهت اهدا به بیماران نیازمند به شیراز انتقال داده می شود.
پور شمسی تصریح كرد : تاكنون فقط یك مورد بیمار برای اهدای قلب به تهران انتقال داده شد زیرا زمینه اهدای قلب در استان مهیا نیست.
مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد ادامه داد : تا كنون 850 نفر در استان كارت اهدا عضو دریافت كردند.
پورشمسی یادآور شد : در سال گذشته دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد در زمینه اهدا عضو پس از دانشگاه علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی رتبه سوم كسب كرد.
به گفته پزشكان، اعضا قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، كبد، روده ها، لوزالمعده و كلیه ها و برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب است.
2080/8068
۰ نفر