۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲
کد خبر: 81731760
T T
۰ نفر
هشدار ارتش افغانستان به پاكستان: در انتظار پاسخ باشید

كابل - ایرنا - معاون رییس ستاد مشترك ارتش افغانستان اعلام كرد: حملات راكتی نظامیان پاكستانی به خاك افغانستان قابل تحمل نیست و ارتش افغانستان در زمان مناسب پاسخ این حملات را خواهد داد.

اظهارنظر این مقام ارشد ارتش افغانستان پس از آن اتخاذ شد كه نظامیان پاكستانی در روزهای اخیر مواضعی را در خاك افغانستان هدف حملات راكتی قرار دادند.
به گزارش روز دوشنبه روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان، «مراد علی مراد» معاون رییس ستاد مشترك ارتش افغانستان گفت: «ارتش راكت ‌هایی را كه از خارج كشور بر سر مردم و خانه ‌های مسكونی پرتاب می شود، بی‌ پاسخ نمی گذارد».
وی افزود: «درست است كه افغانستان، كشوری اتمی نیست و درست است كه ما از نظر فناوری پیشرفت قابل ملاحظه‌ ای نداریم، اما اعتماد و باور مردم افغانستان را با خود داریم و این بالاتر از فناوری و سلاح اتمی است».
معاون رییس ستاد مشترك ارتش افغانستان گفت: حكومت افغانستان همواره در باره پاكستان حسن نیت داشته، اما این كشور برای ما همسایه ای خوب نبوده و نخواهد بود.
«علی مراد» هشدار داد كه نیروهای امنیتی افغانستان، مسوولیت دفاع از ملت را به عهده دارند و از این پس، به هرگونه تجاوز پاكستان پاسخ خواهد داد.
این نخستین بار است كه مقام ‌های وزارت دفاع افغانستان به همسایه جنوبی هشدار می دهند.
حملات راكتی نظامیان پاكستانی به مواضعی در خاك افغانستان از حدود پنج سال پیش تداوم داشته و با روی كار آمدن دولت وحدت ملی، برای مدتی كوتاه متوقف شد.
این حملات به گفته مقام های افغان، از حدود دو ماه پیش بار دیگر از سر گرفته شد.
استاندار «كنر» در روزهای گذشته، از پرتاب 40 راكت نظامیان پاكستان به مناطق مرزی این استان خبر داده است.
وزارت امور خارجه افغانستان در یك ماه گذشته دو بار سفیر پاكستان در كابل را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب نگرانی كابل را از این حملات ابراز كرد.
در جدیدترین واكنش وزارت امور خارجه افغانستان، سفیر پاكستان در كابل روز گذشته - دوشنبه - به وزارت امور خارجه احضار شد.
استان های مختلف افغانستان در روزهای گذشته شاهد برگزاری راهپیمایی ها و تجمع های اعتراضی علیه دولت پاكستان بوده است. این اعتراض ها پس از آن برگزار شد كه مقام های ارشد افغانستان مواضع تندی را علیه اسلام آباد اتخاذ كردند.
«محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان تهدید به قطع روابط با پاكستان كرده است و «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت افغانستان هشدار داد كه كابل تروریست ها را در خاك پاكستان هدف حمله قرار خواهد داد.
آساق** 1610**1545