۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸
کد خبر: 81733806
T T
۰ نفر
سيزدهمين جشنواره ملي خوشنويسي رضوي در سبزوار به كار خود پايان داد

سبزوار – ايرنا – سيزدهمين جشنواره ملي خوشنويسي رضوي روز سه شنبه با حضور خوشنويسان و هنرمندان برجسته كشور و جمعي از مسوولان با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد.

مشاور معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم گفت: هنر خوشنويسي هنري است كه در ماندگاري فكر و انديشه نقش ارزنده اي دارد.
حسن مهرجردي با اشاره به برگزاري اين جشنواره براي نخستين بار در سبزوار افزود: اين شهر به عنوان يكي از شهرهاي تاريخي ، فرهنگي همواره يادآور رشادتها و مقاومتها بوده است.
وي با اشاره به مفاخر و بزرگان اين شهرستان نظير حاج ملاهادي سبزواري و دكتر علي شريعتي اظهار كرد: بسياري از مكاتب فكري از افكار و انديشه هاي حكيم سبزواري و معلم انقلاب دكتر شريعتي بهره گرفته اند.
وي برگزاري سيزدهمين جشنواره ملي خوشنويسي رضوي در سبزوار را فرصت مغتنمي براي معرفي توانمنديهاي هنرمندان و استفاده از اساتيد برجسته خوشنويسي عنوان كرد .
معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار ويژه سبزوار نيز در اين مراسم با اشاره به برگزاري اولين تجربه شهرستاني جشنواره ملي خوشنويسي رضوي در سبزوار گفت: اين جشنواره فرصتي براي معرفي، ارتقاي سطح كيفي و شاخصه هاي فرهنگي اين شهرستان است.
احمد برادران با اشاره به پيشينه اين شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر افزود: اين ديار از ديرباز بزرگاني در حوزه هاي علم ، فرهنگ و هنر را تقديم جامعه بشري نموده است.
برادران به موفقيت هاي هنرمندان سبزوار در كشور و عرصه بين المللي اشاره كرد و گفت: هنرمندان سبزوار صاحب جايگاه و كرسي در كشور هستند.
وي با تاكيد بر تقويت انجمن ها و تشكل هاي فرهنگي و هنري اظهار كرد: دولت وظيفه بسترسازي براي فعاليت هاي فرهنگي و هنري دارد و در اين راستا گام هاي موثري برداشته است.
فرماندار ويژه سبزوار به نگاه متفاوت دولت يازدهم به مقوله فرهنگ و هنر اشاره كرد و گفت : عزم و اراده دولت يازدهم بر انجام امور فرهنگي و اولويت دادن به اين حوزه با توجه به اهميت و اثربخشي آن است.
همچنين پيام علي مرادخاني معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي توسط مشاور وي در اين جشنواره قرائت شد.
در بخشي از اين پيام آمده است: بي گمان هنر خوشنويسي كه ارزشمند بوده و زيبايي خط علاوه بر جنبه هاي هنري به اثرگذاري و ماندگاري فكر و انديشه كمك قابل توجهي نموده است واجد جايگاه و منزلت ويژه اي در حوزه هنرهاي تجسمي است و از اين رو هنرمندان فعال در عرصه جشنواره خوشنويسي رضوي علاوه بر ارج هنري ازنظر خوشنويسي از اجر معنوي به خاطر نشر معارف ديني و فرهنگ رضوي برخوردارند.
رييس هيات داوران سيزدهمين جشنواره ملي خوشنويسي رضوي نيز در اين مراسم گفت : برگزاري چنين جشنواره هايي مي تواند كمك بسيار به معرفي ظرفيت ها و داشته هاي يك فرد نسبت به معارف الهي و هنر اسلامي باشد.
غلامحسين اميرخاني افزود : مقوله فرهنگ و هنر به عنوان پشتوانه قوي براي آشنا شدن مردم بويژه نسل جوان با زمينه هاي تاريخي و فرهنگي در دنياي امروز است.
وي با قدرداني از برگزار كنندگان سيزدهمين جشنواره ملي خوشنويسي رضوي در سبزوار اظهار كرد: هر سال شاهد برگزاري اين جشنواره با تنوع و كيفيت بخشي بيشتر هستيم.
وي همچنين با اشاره به تلاشهاي انجمن خوشنويسان ايران در ترويج و گسترش اين هنر گفت: با اين تلاشها امروز شاهد حضور اساتيد برجسته خوشنويسي در دورترين مناطق كشور هستيم.
همچنين در اين جشنواره از سه اثر فرهاد شيرخاني، علي طوسي ثاني و عليرضا شرافت از اساتيد شاخص شهرستان سبزوار رونمايي شد.
برگزاري نمايشگاه ، كارگاه هاي آموزشي و نشست هاي تخصصي از جمله برنامه هاي جانبي سيزدهمين جشنواره ملي خوشنويسي رضوي در سبزوار بود.
اين جشنواره در پنج رشته نستعليق، شكسته نستعليق، ثلث، نسخ و تحرير برگزار شد كه از ميان آثار ارسال شده پنج اثر از هر رشته خوشنويسي به عنوان آثار برتر انتخاب و مورد تجليل قرار گرفت.
در رشته ثلث، مجيد جديدي، احسان كاظمي، علي احسان پور، عليرضا فلاحت پيشه و سعيده جاويدي آزاد برتر شدند و در رشته نستعليق، مصطفي عابديني، اصغر محمدي البرزي، نيما اليكايي، صفر گالشي و علي خيري و محمد رضا پايون به عنوان برتر مورد تقدير قرار گرفتند.
در رشته نسخ، عليرضا يوسفي، عليرضا تك دهقان، صابر صفايي، امير پژمان و عذرا عبدالله پور و در رشته شكسته نستعليق، ذبيح الله لولويي مهر، بهادر پگاه، شهرام روحي، علي جعفري و طيبه ازندرياني به عنوان افراد برتر انتخاب شدند.
نفرات برترخط تحريري نيز طيبه ازندرياني، حسين نصيرپور، حسين دلبري، اميد سهرابي و
محمود مهري معرفي شدند.
سبزوار در 237 كيلومتري غرب مشهد مقدس واقع است.
8148/7499 / 6053
۰ نفر