عمليات بازيافت آسفالت گرم وچهارخطه كردن محور سلفچگان - ساوه  طي دو سال گذشته

قم - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي قم ، عمليات بازيافت آسفالت گرم در آزاد راه قم - تهران و چهارخطه كردن محوز سلفچگان - ساوه را از جمله اقدامات دولت يازدهم در اين استان در حوزه راهداري ذكر كرد.

محسن بهشتي روز چهارشنبه درگفت وگو با ايرنا بيان داشت: عمليات بازيافت آسفالت گرم درجا در آزاد راه قم- تهران با انعقاد قراردادي به مبلغ تقريبي 160 ميليارد ريال و تخصيص 82 ميليارد ريال از سال 93 آغاز شده و همچنان در حال انجام است.
وي ادامه داد: جهت اجراي اين طرح كه سه باند سواره رو و يك باند توقف به طول 26 كيلومتر و عرض 3.14 در حال انجام است، بالغ بر 4.87 هزار تن آسفالت به مصرف رسيده و پيشرفت فيزيكي اين پروژه تاكنون قريب به 97 درصد مي باشد.
وي همچنين اجراي عمليات بهسازي و روكش آسفالت در آزاد راه قم- تهران را مورد اشاره قرار داد و افزود: اين پروژه با انعقاد قراردادي به مبلغ تقريبي 78 ميليارد ريال و تخصيص 82 ميليارد ريال به طول 26كيلومتر در دو باند رفت و برگشت و با عرض 3.14 در آزاد راه قم-تهران به انجام رسيد.
بهشتي بيان داشت: پيشرفت فيزيكي اين پروژه 100 درصد بوده و تناژ آسفالتي اين پروژه بالغ بر 36 هزار تن مي باشد.
وي از اجراي چهار خطه كردن محور سلفچگان- ساوه خبر داد و گفت: اين پروژه با انعقاد قرارداد به مبلغ 37 ميليارد ريال و حجم آسفالت انجام شده 10 هزار و 800 تن، طول كار 5.4 كيلومتر و با پيشرفت فيزيكي 100 درصد به پايان رسيده است.
مديركل راه و شهرسازي استان قم افزود: اجراي عمليات بهسازي و لكه گيري آسفالت در بزرگراه قم- سلفچگان- راهجرد نيز با انعقاد قراردادي به مبلغ تقريبي 150 ميليارد ريال و تخصيص 40 ميليارد ريال در دوباند رفت وبرگشت در حال اجرا مي باشد.
وي ادامه داد: طول مسير بهسازي 5.18 متر و عرض سوار رو آن 8 متر مي باشد و پيشرفت فيزيكي اين پروژه بالغ بر 74درصد است.
وي هم چنين به اجراي عمليات روكش حفاظتي آسفالت در محور سلفچگان- ساوه اشاره كرد و افزود: اين پروژه با انعقاد قراردادي به مبلغ تقريبي 47 ميليارد ريال برگزار مي شود و طول مسير اجرايي پروژه بالغ بر 7 كيلومتر و عرض آن 3.7 متر است و پيشرفت فيزيكي اين پروژه بالغ بر 70 درصد مي باشد.
بهشتي عمليات بهسازي و لكه گيري آسفالت در بزرگراه سلفچگان-دليجان، عمليات بهسازي و لكه گيري آسفالت در محور قم- جعفريه،عمليات بهسازي و لكه گيري آسفالت محور قم-تفرش و اجراي عمليات بهسازي و لكه گيري آسفالت در محور قم- كاشان را از ديگر اقدامات دولت تدبير و اميد در حوزه راهداري قم ذكر كرد.
وي به اجراي عمليات لكه گيري آسفالت در محورهاي حوزه استحفاظي استان اشاره كرد و افزود: اعتبار مصوب اين پروژه 12هزار ميليون ريال و تخصيص آن هفت هزار ميليون ريال مي باشد.
وي ادامه داد: طول مسير اجراي اين پروژه سه كيلومتر است و در حالي كه تناژ مصرفي آسفالت اين طرح سه هزار تن مي باشد اين پروژه تكميل و به بهره برداري رسيده است.
مديركل راه و شهرسازي قم هم چنين اجراي عمليات آشكار سازي دهانه پل ها،اجراي عمليات خط كشي سرد وگرم در محورهاي جاده اي استان،اجراي تعميرات گاردريل و اجراي پروژه نصب چراغ هاي پليس مجازي را به عنوان ديگر پروژه هاي مهم اين اداره كل در طي دو سال گذشته در استان قم ذكر كرد.
به گفته وي طول آزاد راه هاي استان 235 كيلومتر، بزرگراه ها 165 كيلومتر،راه اصلي عريض 34 كليومتر، جاده اصلي معمولي 146 كيلومتر و راه فرعي استان قم 159 كيلومتر است كه با احتساب راه هاي روستايي استان بالغ بر 1449 كيلومتر مي باشد. ك/3
7408/ 6133/