۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81736726
T T
۰ نفر
ماهيانه 40 كودك بي سرپرست و بد سرپرست از شيرخوارگاه علي اصغر(ع) ترخيص مي شوند

مشهد - ايرنا - مدير شيرخوارگاه و خانه فرزندان علي اصغر (ع) مشهد گفت: ماهيانه 35 تا 40 كودك بي سرپرست و بد سرپرست از اين شيرخوارگاه ترخيص مي شوند.

فرخنده پيرنهاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مركز كه زيرنظر بهزيستي استان خراسان رضوي مي باشد از كودكان صفر تا شش سال بد سرپرست و بي سرپرست نگهداري مي كند.
وي اظهار كرد: هم اكنون اين مركز داراي 175 كودك زير شش سال دختر و پسر از كل استان است كه ماهيانه 35 تا 40 نوزاد و كودك نيز وارد اين مركز مي شوند.
وي با بيان اينكه فرزندان اين موسسه به چهار شيوه ترخيص مي شوند افزود: واگذاري به عنوان امين موقت و فرزند خواندگي، انتقال به ساير مراكز هيات امنايي زير نظارت بهزيستي و تحويل به بستگان كودكان از جمله اين شيوه ها است.
پيرنهاد گفت: سرانه نگهداري از هر كودك بين هفت تا هشت ميليون ريال در ماه است
كه دو سوم اين هزينه ها از سوي خيرين و نيكوكاران تامين شده و بقيه توسط بهزيستي پرداخت مي گردد.
وي افزود: كمك خيرين دائم و گذري براي نگهداري از كودكان اين مركز از اهميت بسيار برخوردار است لذا انتظار مي رود خيرين قبل از هرگونه خريد اقلام براي كمك هاي غير نقدي با قسمت انبار و هماهنگي شيرخوارگاه تماس بگيرند تا اقلام مورد نيازي را كه در هر روز و هفته متغيير و متفاوت است تامين نمايند.
پيرنهاد گفت: شماره حساب 2173451765006 و شماره كارت 6037991899507879 در بانك ملي به نام شيرخوارگاه حضرت علي اصغر (ع) براي كمك هاي نقدي خيرين مي باشد.
شيرخوارگاه و خانه فرزندان حضرت علي اصغر (ع) مشهد وابسته به سازمان بهزيستي استان خراسان رضوي در تابستان 1379 افتتاح و فعاليت خود را در زمينه نگهداري، آموزش و پرورش فرزندان بي سرپرست و بدسرپرست آغاز نمود./3
7496 / 6053