بهره برداري از ساختمان امداد و عمليات گاز شهر امام و گازرساني به چهار روستاي چغاميش دزفول

دزفول-ايرنا-همزمان با چهارمين روز از هفته دولت، گازرساني به روستاهاي سربيشه، سبزآب، كوثر و فروز آباد از توابع بخش چغاميش دزفول انجام و ساختمان امداد و عمليات گاز شهر امام از توابع دزفول نيز بهره برداري شد.

به گزارش ايرنا مشاور مدير كل شركت گاز استان خوزستان روز پنجشنبه در روستاي سبزآب در آيين گازرساني به چهار روستاي شهرستان دزفول، گفت:گازرساني به اين روستاها در دو فاز 17 كيلومتري و هفت كيلومتري با اعتباري افزون بر 20 ميليارد ريال انجام شد و با واگذاري 523 انشعاب گاز به اهالي اين روستاها، 450 خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.
حيدرقلي باقري افزود:سه پروژه گاز ديگر نيز با 27 كيلومتر شبكه گازرساني در دزفول در حال اجراست كه تعدادي از آنها در مراحل پاياني قرار گرفته و تا پايان امسال بهره برداري مي شود.
وي اظهار كرد:گازرساني به شهر سالند و بخش شهيون دزفول نيز با اجراي 40 كيلومتر خط تغذيه انجام مي شود.
باقري با بيان اينكه شهرستان دزفول 102 هزار ظرفيت اشتراك گاز دارد، گفت:مجموع اشتراك گاز اين شهرستان در حال حاضر 86 هزار انشعاب است كه 16 هزار انشعاب خالي معادل 15.6 درصد وجود دارد .
وي با بيان اينكه اجراي هر متر شبكه گازرساني حدد دو ميليون ريال هزينه دارد اظهار كرد:در استان خوزستان 400 كيلومتر شبكه گازرساني اجرا شده است و يكهزار كيلومتر ديگر در حال اجرا است و يك هزار و 100 كيلومتر در حال انتخاب پيمانكار است كه با اجراي اين شبكه ها شاهد تحول بزرگي در حوزه گازرساني خواهيم بود.
فرماندار ويژه دزفول نيز در اين آيين گفت:ايران 20 درصد گاز دنيا را دارد و با پژوهش و كار علمي دانشمندان هسته اي در بخش هاي نانو، سلول هاي بنيادي، ماهواره و ديگر بخش ها پيشرفت هاي زيادي كسب كرده ايم.
حبيب الله آصفي افزود:با روند جمع بندي مذاكرات هسته اي(برجام) نيز شاهد حضور سرمايه گذاران خارجي در كشور هستيم.
وي اظهار كرد:اميد است، با گازرساني به شهرها و روستاهاي كشور، جنگل ها دچار تخريب كمتري شود كه بايد از تلاش هاي شركت گاز خوزستان در راستاي گازرساني به كليه مناطق تجليل كرد.
بيژن رضايي از اهالي روستاي سبزآب از توابع بخش چغاميش دزفول نيز در اين آيين به بيان مشكلات اهالي اين روستا پرداخت و گفت:شبكه آب اين روستا بيش از 30 سال قدمت دارد كه فرسوده شده و نياز به احياي دوباره دارد.
وي اجرا نشدن طرح هادي را از ديگر مشكلات اين روستا بيان كرد و گفت:طرح هادي اين روستا شامل جدول بندي و آسفالت از سال 85 آغاز شده ولي هنوز به مرحله بهره برداري نرسيده است.
رضايي با تجليل از اجراي طرح توسعه شبكه برق اين روستا اظهار كرد:روستاي سبزآب با يك هزار نفر جمعيت خانه بهداشت ندارد كه نبود مركز بهداشت در اين روستا به شدت احساس مي شود.
شهرستان دزفول 86 اشتراك گاز دارد.
*****
ساختمان امداد و عمليات گاز شهر امام از توابع دزفول بهره برداري شد
طي آييني با حضور مسوولان محلي و استاني از ساختمان امداد و عمليات گاز شهر امام از توابع بخش مركزي شهرستان دزفول با اعتباري افزون بر10 ميليارد ريال بهره برداري شد.
به گزارش ايرنا مشاور مدير كل شركت گاز استان خوزستان در آيين بهره برداري از ساختمان امداد و عمليات گاز شهر امام (ره) با تبريك هفته دولت افزود:اين ساختمان در زميني به مساحت يك هزارو 400 متر مربع و 545 متر زيربنا ساخته شد .
حيدرقلي باقري افزود:احداث ساختمان امداد و عمليات گاز شهرهاي سياه منصور و حمزه شهرستان دزفول نيز در حال اجراست كه با بهره برداري از اين ساختمان ها، تمامي شهرهاي دزفول داراي ساختمان امداد و عمليات گاز مي شود.
فرماندار ويژه شهرستان دزفول نيز در اين آيين با بيان ظرفيت هاي شهرستان گفت:اشتغالزايي و توانمندشدن نيازمندان از اولويت هاي اين شهرستان است و در اين راستا به افرادي كه در زمينه صنايع تبديلي وايجاد اشتغال پيشقدم شوند زمين رايگان تعلق مي گيرد .
حبيب الله آصفي افزود:شهرستان دزفول از نظر سرمايه گذاري در بانك ها و موسسات از ثروت بالايي برخوردار است به گونه اي كه 300 هزار ميليارد ريال سرمايه مردم دزفول در بانك ها مي باشد كه اگر از اين سرمايه در ايجاد اشتغال استفاده شود حداقل 20 هزار شغل در اين شهرستان ايجاد مي شود.
وي افزود:مردم دزفول با داشتن 40 هزار ميليارد ريال سرمايه در موسسه عسكريه بالاترين رقم سپرده گذاري كشور را در سال گذشته از آن خود كردند.
فرماندار ويژه دزفول اظهار كرد:پروژه هاي قابل بهره برداري دز شهرستان دزفول در هفته دولت 350 ميليارد ريال مي باشد كه با اين ميزان اعتبار انگيزه اي براي مسوولات دستگاه هاي دولتي باقي نمي ماند.
آصفي با بيان اينكه 50 هزار ميليارد ريال اعتبار در شهرستان دزفول در حوزه هاي مختلف از سوي بخش خصوصي جذب شده است گفت:احداث پالايشگاه، كارخانه لوله سازي، كارخانه فولاد، كارخانه ريزمغذي هاي كود كشاورزي، احداث دو نيروگاه 500 مگاواتي،گاوميش داري دو هزار رأسي، كارخانه قند و كارخانه توليد بذر سبزيجات از جمله اين پروژه ها مي باشد.
شهرستان دزفول 86 هزار مشترك گاز دارد.
7278/6068