۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷
کد خبر: 81740685
T T
۰ نفر

عناوين روزهاي دهه امامت و ولايت اعلام شد

۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷
کد خبر: 81740685
عناوين روزهاي دهه امامت و ولايت اعلام شد

تهران - ايرنا - بنياد بين المللي غدير اسامي و مناسبت هاي دهه امامت و ولايت را اعلام كرد.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از بنياد بين المللي غدير دهه ولايت و امامت از اول مهر ماه مصادف با نهم ذيحجه روز عرفه با عنوان ولايت، معرفت، محبت آغاز مي شود و تا دهم مهر برابر با هجدهم ذيحجه عيد سعيد غدير با عنوان غدير امامت و ولايت ادامه خواهد داشت.
دومين روز از دهه امامت و ولايت در دوم مهر با عنوان ولايت، ايثار، شهادت نامگذاري شده و جمعه سوم مهر نيز با عنوان ولايت، عدالت، مهدويت ناميده مي شود.
چهارم مهر روز ولايت، دفاع همه جانبه، امنيت پايدار نام گرفته و يكشنبه پنجم مهر مصادف با سالروز شكست حصر آبادان به عنوان ولايت، وحدت اسلامي، اقتدار ناميده مي شود.
همچنين ششم مهر به عنوان ششمين روز دهه امامت و ولايت به عنوان ولايت، بيداري اسلامي، استكبارستيزي نام گرفته و سه شنبه هفتم مهر مصادف با سالروز ميلاد امام هادي(ع) به نام ولايت، مقاومت، عزت اسلامي مزين شده است.
روز هشتم با عنوان ولايت، بصيرت، دشمن شناسي ناميده مي شود و نهمين روز از اين دهه كه پنجشنبه نهم مهر خواهد بود، با عنوان ولايت، دين، سياست ناميده مي شود.
حضرت امام خميني(ره) درباره اهميت عيد غدير فرمود: زنده نگه داشتن اين عيد نه براي اين است كه چراغاني بشود و مداحي بشود، اينها خوب است اما مساله اين است كه به ما ياد دهند كه چطور تبعيت كنيم، به ما ياد بدهند كه غدير منحصر به آن زمان نيست. غدير در همه اعصار بايد باشد و روشي كه حضرت امير(ع) در اين حكومت پيش گرفته است، بايد روش ملت ها و دست اندركاران باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي نيز در اين زمينه فرمود: اگرچه ارتباط قلبي ما شيعيان با واقعه غدير ارتباط مستحكم و برجسته اي در دنياي اسلام است ولي حقيقت اين است كه مساله غدير در محتوا و روح حقيقي خود فقط متعلق به شيعيان نيست بلكه به همه دنياي اسلام تعلق دارد. چون حادثه غدير برخاسته از روح و مضمون حقيقي اسلام است.
فراهنگ**1003**1569
۰ نفر