۸ شهریور ۱۳۹۴، ۲۱:۴۱
کد خبر: 81741317
T T
۰ نفر
پیشرفت طرح های عمرانی و خدماتی باقرشهر مطلوب است

شهرری ـ ایرنا ـ شهردار باقرشهر گفت: پیشرفت طرح های عمرانی و خدماتی باقرشهر در حوزه های مختلف مطلوب است و بخش عمده ای از این طرح ها تا دهه مبارك فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، سعید استادفرج روز یكشنبه در مراسم بهره برداری از زورخانه سیدالكریم، امداد و نجات، ورزش، ساماندهی آب‌های سطحی و میدان میوه و تره‌بار را از جمله طرح های در دست اجرا ذكر كرد.
وی با اشاره به زورخانه سیدالكریم ادامه داد: امروز مكانی افتتاح شد كه در آن با ذكر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، مرام پهلوانی و جوانمردی آموزش داده می‌شود.
استادفرج اضافه كرد: در این گونه مكان های ورزشی معنویت خاصی حاكم است و حاصل این معنویت، پرورش انسان های پهلوان، پاك و وارسته است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه محیط های فرهنگی، سنتی، ورزشی گفت: امروز جامعه ما بیشتر از هر چیز نیازمند تربیت و پرورش مرام پهلوانی با خصایصی همچون گذشت، فتوت و جوانمردی است.
استادفرج با بیان اینكه زورخانه سیدالكریم با اعتباری بالغ‌ بر دو و نیم میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید افزود: مساحت كل ملك 750 مترمربع و مساحت اعیانی آن 600 مترمربع می‌باشد و ظرفیت 250 تا 300 تماشاچی را دارد و نمای آن تلفیقی از آجر قرمز و زرد هست كه از معماری ایران قدیم الگو گرفته است.
وی گفت :این طرح 16 ماه پیش با حضور فرماندار ویژه شهرری و امام‌جمعه باقرشهر كلنگ زنی شد و خوشحالیم كه در هفته ای كه مزین به نام بزرگ مردانی همچون رجایی و باهنر است شاهد بهره‌برداری و آغازبكار این مكان مقدس و معنوی هستیم.
در این مراسم مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی، براتلو معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران، جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری و اعضای شورای اسلامی باقرشهر حضور داشتند.
باقِرشهر در بخش كهریزك شهرستان ری، میان مرقد مطهر حضرت امام(ره) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) واقع شده است؛ همجواری باقرشهر با پالایشگاه نفت تهران، شهرك سنگ، نیروگاه گازی ری، كارخانه سایپا پرس، و بسیاری از كارخانجات بزرگ كشور موجب حساسیت و موقعیت تجاری این منطقه شده است.
باقرشهر بر اساس مصوبه مورخ 4 تیرماه سال 75 هیئت وزیران، به یكی از شهرهای استان تهران تبدیل شد.ك/3
6139
۰ نفر