۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۱۷
کد خبر: 81743567
T T
۰ نفر
دستگاه قضا با مخلان نظم، امنيت و آرامش در جامعه قاطعانه برخورد مي كند

رودان- ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب شهرستان رودان از برخورد جدي و قاطعانه دادسرا و دادستاني شهرستان با سوداگران مرگ، مخلان نظم، امنيت و آرامش جامعه، زمين خواران و متصرفان اراضي ملي خبر داد.

به گزارش سه شنبه ايرنا' رضا صفايي در آيين معرفي دادستان عمومي و انقلاب رودان كه با حضور رييس كل دادگستري هرمزگان، فرماندار، امام جمعه و شماري از مسوولان و مديران شهرستاني برگزار شد؛ بر لزوم رعايت قانون و احترام به قوانين و مقررات از سوي همگان تاكيد كرد.
وي با اشاره به اينكه برخورد جدي و قاطع با قانون شكنان و مخلان نظم و امنيت جامعه در دستور كار دادسرا و دادستاني شهرستان رودان قرار دارد؛ اظهار داشت: دستگاه قضا تحت هيچ شرايطي اجازه نخواهد نظم، امنيت و آرامش مردم و جامعه از سوي افراد قانون گريز؛ تهديد شود و يا به خطر بيافتد.
صفايي با بيان اينكه دستگاه قضا تحت هيچ شرايطي از مخلان نظم و امنيت عمومي جامعه نخواهد گذشت؛ اضافه كرد: دستگاه قضايي هيچ هدفي جز برقراري عدالت در جامعه ندارد و تحت هيچ شرايطي اجازه نخواهد داد؛ امنيت عمومي جامعه با خطر مواجه شود.
وي تلاش در جهت كاهش امكان وقوع جرم، توجه ويژه به اجراي بموقع احكام قطعي و برنامه ريزي در راستاي كاهش اطاله دادرسي، هدف گذاري و برنامه ريزي دقيق درخصوص كاهش جمعيت كيفري زندان، نظارت فعال و مستمر بر زيرمجموعه هاي دستگاه قضايي، آموزش ضابطين و تلاش در جهت كاهش آمار پرونده هاي ورودي به دادسرا را از اهداف و برنامه هاي دادسرا و دادستاني رودان برشمرد.
صفايي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي و برخورد شديد و قاطع با زمين خواران و متصرفان اراضي ملي، حفظ نظم اداري، وحدت، صميميت و همدلي موجود در دستگاه قضايي شهرستان، بهره گيري از توان و ظرفيت روحانيت، علما، معتمدين و مشاركت مردمي در راستاي حل و فصل و برطرف كردن دعاوي و اختلافات شخصي و خانوادگي مراجعه كنندگان به دستگاه قضا و تقويت شوراهاي حل اختلاف را از ديگر برنامه ها و اهداف خود عنوان كرد.
وي تعامل با دستگاه هاي اداري و اجرايي شهرستان با حفظ استقلال و جايگاه دستگاه قضايي، اخلاق مداري، مردمداري، تكريم ارباب رجوع، سرعت بخشي به روند دادرسي پرونده ها و ايجاد بستر و زمينه مناسب جهت فعاليت هاي سالم اقتصادي را از ديگر اهداف و برنامه هاي دادستاني شهرستان رودان برشمرد.
صفايي مسئوليت را وسيله آزمون مسوولان دانست و بر لزوم تقويت روحيه خدمت صادقانه و خالصانه به مردم از سوي كارگزاران انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران؛ بويژه كاركنان دستگاه قضا تاكيد كرد.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد: با هماهنگي و تعامل شوراي تامين و مردم متدين و متعهد؛ همچون گذشته شاهد برقراري امنيت مطلوب و درخور شأن شهروندان در شهرستان رودان باشيم.
دادستان اسبق رودان نيز در اين آيين با اشاره به نقش و جايگاه دستگاه قضايي در سلامت جامعه؛ بيان كرد: دستگاه قضا و دادگستري دستگاهي است كه از منظر آن مي توان؛ سلامت جامعه را رصد كرد.
رضا مختاري اظهار داشت: اگر ميزان و آمار ورودي پرونده ها زياد باشد؛ نشانه و بيانگر آن است كه آن جامعه بيمار بوده و از سلامت لازم برخوردار نيست و كاركنان دستگاه قضا بايد با وحدت، همدلي و تعامل با يكديگر و مشاركت با مردم در راستاي برطرف كردن مشكلات و دستيابي به شاخص ها، استانداردها و اهداف؛ تلاش نمايند.
وي در ادامه بر تعامل دو سويه متوليان برقراري نظم و امنيت با دستگاه قضايي تاكيد كرد و اظهار داشت: با ديدگاه، تفكر و اقدامات جزيره اي كاري از پيش نمي رود و اهداف و سياست هاي پيش بيني شده محقق نخواهد شد.
مختاري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسئوليت و وظايف دادستان؛ آن را مسئوليتي بسيار حساس و مهم برشمرد و خاطر نشان كرد: دادستان ملجاء و پناهگاه مردم است و بايد همواره از حقوق آنان صيانت كند.
وي در ادامه از رودان به عنوان شهرستاني ولايي و انقلابي ياد كرد و جو مذهبي حاكم بر منطقه را در ميزان و آمار جرائم ارتكابي بسيار موثر دانست.
مختاري با اشاره به وضعيت رودان در حوزه جرائم ارتكابي؛ خاطر نشان كرد: شهرستان رودان شش درصد از جرائم ارتكابي استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است كه اين مهم بيانگر تلاش، برنامه ريزي و اقدامات دستگاه قضايي و متوليان برقراري نظم و امنيت و جو مذهبي حاكم بر جامعه است.
وي در ادامه قرار گرفتن رودان در محور ترانزيت مواد مخدر را يكي از بزرگترين آسيب هاي فراروي منطقه دانست و خاطر نشان كرد: بايد با برنامه ريزي دقيق، هوشمندانه و توأم با مديريت؛ شهرستان را در برابر اين تهديد؛ مصون داشت.
مختاري برقراري امنيت و اجراي عدالت را مطالبه اصلي مردم از دستگاه قضايي برشمرد و اضافه كرد: كاركنان دستگاه قضا بايد با عمل به قوانين، ضوابط و رعايت اخلاق؛ خواسته ها و انتظارات بحق شهروندان را برآورده كنند.
توجه ويژه به حوزه پيشگيري، اشتغال، برنامه ريزي در راستاي برطرف كردن مشكلات فرهنگي جامعه از ديگر مواردي بود كه مختاري؛ دادستان اسبق رودان به آن اشاره كرد.
در اين آيين و با حكمي از سوي آيت الله صادق آملي لاريجاني رييس قوه قضائيه؛ 'رضا صفايي' به عنوان دادستان عمومي و انقلاب معرفي و از تلاش هشت ساله 'رضا مختاري' دادستان اسبق شهرستان رودان تقدير شد.
'رضا صفايي' پيش از اين عهده دار سمت هايي از جمله داديار و بازپرس دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رودان بوده است.
شهرستان رودان با بيش از يكصد هزار نفر جمعيت در 90 كيلومتري شرق شهرستان بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع است. ك/3
7196/6048