۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۴۱
کد خبر: 81744244
T T
۰ نفر

روسیه یك دیپلمات اوكراینی را اخراج كرد

۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۴۱
کد خبر: 81744244
روسیه یك دیپلمات اوكراینی را اخراج كرد

مسكو- ایرنا - تازه ترین تشدید تنش ها میان روسیه و اوكراین سبب شد تا مسكو روز سه شنبه یك دیپلمات اوكراینی را اخراج كند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام كرد: دیپلمات اخراج شده از كارمندان كنسولگری اوكراین در سن پترزبورگ بود و این اقدام در پاسخ به اخراج دیپلمات كنسولگری روسیه در اودسا انجام گرفته است.
در این بیانیه گفته شده است: اوكراین 13 جولای كنسول روسیه در اودسا را به عنوان عنصر نامطلوب اخراج كرد و مسكو در پاسخ به این اقدام غیردوستانه، دیپلمات اوكراینی را اخراج كرده است.
وزارت خارجه روسیه این اقدام اوكراین را 'گام غیردوستانه دیگر در قبال روسیه' خواند كه به منظور تشدید مصنوعی تنش ها در روابط دوجانبه برداشته شده است.
سازمان امنیت اوكراین پیشتر در مورد اخراج كنسول روسیه در اوسا اعلام كرد كه علت اخراج وی اقدامات متناقض با موقعیت دیپلماتیك این فرد بوده است.
روابط روسیه و اوكراین در یك و نیم سال اخیر از زمان روی كار آمدن دولت غرب گرا در كی یف بسیار پرتنش بوده است و به دنبال آغاز جنگ داخلی در شرق اوكراین تیره تر شده است.
مقام های اوكراینی روسیه را به حمایت از جدایی طلبان در مناطق دونتسك و لوهانسك متهم می كنند و خواستار خروج تمام نیروهای روسی از این مناطق و قطع حمایت از شبه نظامیان روس تبار در شرق اوكراین شده اند.
روسیه این اتهام ها را رد كرده و از اوكراین خواسته است حقوق روس تبارهای ساكن مناطق شرق این كشور را محترم شمرده تا به این وسیله جنگ داخلی در مناطق دونتسك و لوهانسك به پایان می رسد.
اروپام*5*391**1516**1010