۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۲۲:۵۵
کد خبر: 81745885
T T
۰ نفر
استكبار با ابزارهای رسانه ای حق را وارونه جلوه می دهد

كیش - ایرنا - مدیرعامل منطقه آزاد كیش تاكید كرد، استكبار با استفاده از ابزارهای رسانه ای حق را وارونه جلوه می دهد تا جهانیان نسبت به ظلم هایی كه به مردم مظلوم می شود هیچ واكنشی نشان ندهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، «علی اصغر مونسان» روز چهارشنبه درمراسم تودیع مدیركل پیشین و معارفه مدیركل جدید صداو سیمای كیش یاد آور شد: روزانه میلیون ها خبردر سراسر دنیا تولید و با كمترین زمان به دورترین نقاط ارسال می شود.
وی با بیان اینكه ابزارهای مختلفی برای تبادل اطلاعات تولید شده و روز به روز در حال گسترش است افزود : استكبار جهانی با این ابزارها حق را وارونه و به ناحق جلوه می دهند تا جهانیان نسبت به ظلم هایی كه به مردم مظلوم می شود هیچ واكنشی نشان ندهند.
مونسان به ظلم های روا داشته به مردم یمن اشاره كرد و گفت: دنیا هیچ واكنشی نسبت به وضعیت اسفبار مردم یمن از خود نشان نمی دهد، درحالی كه اگر درنقطه دیگری كه مورد حمایت استكبار باشد كوچكترین اتفاقی بیفتد با استفاده از بنگاه های خبری چنان فضای رسانه ای ایجاد می كنند كه دنیا را تحت تاثیر خود قرار می دهند .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش گفت: رسانه های جمهوری اسلامی در مقابله با این حركت استكبار تمامی تلاش خود را برای رساندن صدای حق مظلومان به گوش جهانیان بكار بسته اند.
وی به اهمیت اطلاع رسانی در جزیره كیش اشاره كرد و افزود: مسوولیت رسانه ها در جزیره كیش تنها به تامین نیازهای شهروندان محدود نمی شود بلكه باید برنامه ریزی ها بگونه ای صورت گیرد كه بتواند در جذب گردشگر موثر باشد .

*تولید برنامه های پرمحتوا مهمترین راه نبرد با رسانه های غربی است
معاون امورمجلس و استان های صدا وسیما نیز در این مراسم با تاكید بر اینكه امروز تكنولوژی و فناوری حرف اول را می زند، گفت: باید از تمام توان استفاده كنیم تا در نبرد رسانه ای پیروز شویم .
حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با اشاره به نقشه شوم دشمنان و جنگ نامتقارن رسانه های بیگانه علیه حق طلبی ملت های آزاده گفت: تولید برنامه های پر محتوا بهترین راهبرد برای مقابله با حربه رسانه های غرب است.
وی اضافه كرد: رسانه های جمهوری اسلامی ایران امروز با تولید برنامه های اخلاق مدار تلاش دارند تا فریاد حق طلبی ملت های آزاده را به گوش جهانیان برسانند و در مقابل رسانه های غربی با ترویج اخبار دروغ از كشورهای اسلامی و تبلیغات منفی بر علیه آنان بدنبال از بین بردن فرهنگ مقاومت هستند.
معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما یاد آور شد: دولت های مدعی دموكراسی، فریاد های عدالت خواهی در كشورهای خود را سركوب می كنند و اخبار مظلومیت انسان ها و ستمی را كه به آن ها روا می دارند را منعكس نمی كنند.
وی گفت: اسلام و فرهنگ غنی آن سرشار از متون و مضامینی فاخر است كه پرداختن ویژه به آنان و تولید برنامه های ارزشمند در سال های اخیر، توانسته است مخاطبان زیادی را در خارج از كشور به خود جذب كند .
حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قطع برنامه های شبكه های بین المللی ایران توسط كشورهای غربی را از نشانه های بارز تاثیر گذاری اخلاق اسلامی بر فرهنگ غربی عنوان كرد و گفت: روزانه شاهد تولید بیش از 50 میلیون كلمه خبر در جهان هستیم كه بیشترین سهم آن در اختیار رسانه های صهیونیسم است .
وی اظهار داشت: این رسانه ها با تولید برنامه های مختلف هدفی جز نابودی فرهنگ اصیل اسلامی ندارند.
معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما به جایگاه ویژه رسانه های محلی و مراكز صدا و سیما اشاره كرد و گفت: مراكز صدا و سیمای كشور با پرداختن به آداب و رسوم محلی در كشور توانسته اند پشتوانه خوبی برای تولیدات ملی و فرا ملی فراهم سازند.
سید عبدالرضا كیا مدیركل پیشین صدا و سیمای مركز كیش نیز در این مراسم به تشریح عملكرد دوران چهار ساله مدیریت خود پرداخت .

* توجه جدی به حوزه فرهنگ
مدیركل جدید صدا و سیمای مركز كیش دراین مراسم با تاكید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به مقوله فرهنگ افزود: خط مقدم صدا و سیما در جبهه فرهنگی مقابله با شبیخون فرهنگی و رسانه ای با رسانه های معاند است و از این رو توجه جدی به حوزه فرهنگ باید در دستور كار قرار گیرد.
محمد قاریان پور با بیان اینكه نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه صدا و سیما به شمار می روند توجه ویژه به كاركنان صدا و سیمای مركز كیش ، تولید برنامه های اثر بخش د راستای ایجاد رضایت مندی در مخاطبان را از برنامه های خود عنوان كرد .
1630**1641 6048**1613
۰ نفر