۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳
کد خبر: 81755518
T T
۰ نفر
بازآفرینی مراكز شهرها از اولویت های وزارت راه وشهرسازی است

كرمان - ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از زمین های موجود و جلوگیری از گسترش حاشیه شهرها به منظور بازآفرینی مراكز شهرها از اولویت های مورد نظر در این وزارتخانه است.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز جمعه در حاشیه افتتاح یك طرح عمرانی در سیرجان در جمع خبرنگاران افزود: راهبرد وزارت راه و شهرسازی این است كه بتوانیم از ظرفیت موجود شهرها حداكثر استفاده را ببریم و به دنبال واگذاری زمین های گسترده نمی رویم.
وی ادامه داد: كرمان استانی تاریخی و ارزشمند است اما مركز شهر كرمان و برخی شهرستان های این استان دچار فرسودگی شده است.
آخوندی با تاكید بر اینكه واگذاری زمین در حاشیه شهر كرمان به ضرر این شهر است، گفت: شهر كرمان با 700 هزار نفر جمعیت، دارای تراكم جمعیت 40 نفر در هر هكتار است و به دنبال استفاده بیشتر از زمین های داخل شهر هستیم.
وی اظهاركرد: برای استفاده بیشتر از زمین های داخل شهر كرمان، بهسازی بافت های قدیمی و فرسوده و ساماندهی بافت های نابسامان واقع در پیرامون این شهر را دنبال می كنیم كه این كار، بسیار دشوار است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشتر درپی تامین تسهیلات و افزایش بهره وری از اراضی موجود، كیفیت زندگی، تامین خدمات و زنده كردن امكانات درون شهری هستیم؛ البته به این معنا نیست كه از اراضی خوب شهرداری ها استفاده نكنیم.
وی از كرمان به عنوان یك منطقه بسیار راهبردی یاد كرد و ادامه داد: از قدیم، كرمان بارانداز ایران بوده كه شمال به جنوب و شرق به غرب كشور را به هم متصل می كند.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های شهرستان سیرجان گفت: در 20 سال گذشته با شكل گیری منطقه ویژه سیرجان و توسعه این شهرستان، سیرجان موقعیت بسیار مهمی پیدا كرده است .
وزیر راه وشهرسازی اظهاركرد: با افزایش تولید و حجم بار ترافیك در منطقه سیرجان ، طراحی سیستم حمل ونقل باری در این شهرستان بسیار مهم است.
وی افزود: تا حدودی حمل ونقل هوایی سیرجان برقرار شده و این شهرستان در مسیر حمل ونقل ریلی جنوب و شمال كشور نیز قرار گرفته است.
آخوندی گفت: البته باید بحث اتصال كرمان به سیرجان به صورت ریلی مد نظر قرار گیرد كه انشاء الله در آینده بتوانیم این كار را انجام دهیم.
وی یادآور شد: مسیر جاده ای سیرجان نیز از اهمیت ویژه برخوردار است كه امروز یك مسیر ترانزیتی مهم در این شهرستان افتتاح شد.
وی در حوزه مسكن نیز گفت: هدف ما این است كه بتوانیم مراكز شهرها را بازآفرینی كنیم و طبق صحبتی كه با نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی داشتیم می خواهیم از اراضی داخل شهر سیرجان واگذاری هایی را برای ارتقای كیفیت زندگی مردم داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در سفری 2 روزه برای افتتاح چند طرح عمرانی و بازدید از حوزه راه و شهرسازی استان كرمان وارد این استان شد.
7436/3028/ 1650
۰ نفر