۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81757556
T T
۰ نفر
آيين سالگرد شهادت سردار حسين صنعتكار در كاشان برگزار شد

كاشان – ايرنا – آيين سالگرد شهادت سردار شهيد حاج حسين صنعتكار شنبه شب در حسينيه هيات امام حسن عسگري (ع) كاشان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، محمد رضوان نژاد از همرزمان اين شهيد در اين آيين اظهار كرد: اين روحاني شهيد و همه شهدا با تاسي از فرهنگ عاشورايي رهسپار جبهه هاي حق عليه باطل شدند.
وي، شجاعت و شهامت، ايثار و از خود گذشتگي، وفاداري، ولايتمداري و راز و نياز و تهجّد را از مهمترين ويژگي هاي فرهنگ عاشورايي دانست و اظهاركرد: عاشورا ولايت اسلام ناب محمدي را به ما آموخت و اگر عاشورا نبود الگويي از آن واقعه نداشتيم.
وي با ذكر خاطراتي از اين سردار رشيد اسلام در قبل و بعد از انقلاب، افزود: شجاعت، از خودگذشتگي، تواضع، پرتلاش و پركار بودن از خصوصيات مهم اين شهيد والامقام بود.
معاون اسبق سياسي اجتماعي فرمانداري كاشان با تاكيد بر گراميداشت شهدا، يادآوري كرد: بايد به شهدا متوسل شويم تا در گردنه هاي روزگار به چاله هاي انحراف و دره هاي مخوف سقوط نكنيم.
سردار شهيد حاج حسين صنعتكار در سال 1337 هجري شمسي در كاشان متولد و پس از طي دوران مدرسه به حوزه علميه وارد شد و به تحصيل معارف اسلامي پرداخت.
در سال 1361 براي نخستين بار به جبهه عزيمت كرد و روح وي چنان تحت تاثير فضاي ملكوتي جبهه قرار گرفت كه گفت: 'تا زنده ام در جبهه خواهم بود» و بر سر پيمان خود ماند تا در جبهه شربت شهادت نوشيد'.
مسووليت هاي سنگيني چون فرماندهي واحد تخريب، واحد آموزش، عمليات و يگان دريايي لشكر 8 نجف اشرف از جمله مسووليت هاي اين شهيد بزرگوار است.
سردار شهيد حاج حسين صنعتكار فرمانده اطلاعات لشكر 8 زرهي نجف اشرف سرانجام در سال 1365 درحالي كه براي شناسايي منطقه عملياتي جديد در غرب كشور وارد ميدان مين شده بود بر اثر انفجار مين به وصال حق شتافت.
/ 6022 / 6136