۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۶
کد خبر: 81760051
T T
۰ نفر

میزان وصول درآمد در خراسان رضوی افزایش یافت

۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۶
کد خبر: 81760051
میزان وصول درآمد در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد - ایرنا - رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: وصول درآمد در این استان از ابتدای سال تا پایان مرداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15،5 درصد افزایش یافته است.

سیدعلی شهابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درآمد مصوب امسال برای خراسان رضوی 25 هزار و 427 میلیارد ریال در قالب قانون بودجه تعیین شده كه 25 درصد نسبت به پارسال بیشتر است.
وی گفت: تا پایان مرداد ماه گذشته هشت هزار و 13 میلیارد ریال در خراسان رضوی وصول شده است.
رییس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: در برنامه ریزی انجام شده باید در این مدت 10 هزار و 594 میلیارد ریال وصول می شد كه 24 درصد عدم تحقق دارد.
وی ادامه داد: از مجموع درآمد وصول شده در پنج ماه ابتدای امسال هفت هزار و 148 میلیارد ریال را درآمدهای مالیاتی تشكیل می دهد كه این مبلغ نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال 19 درصد رشد دارد.
شهابی گفت: همچنین سایر درآمدهای مالیاتی در این مدت معادل 865 میلیارد ریال است كه این بخش درآمدی خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد كاهش دارد.
وی بیشترین درآمدهای مالیاتی خراسان رضوی را به ترتیب مربوط به مالیات ارزش افزوده، مالیات بر شركتها(اشخاص حقوقی)، مالیات حقوق كاركنان دولت و مالیات بر مشاغل اعلام كرد.
درآمدهای غیرمالیاتی به تمامی درآمدهای حاصل از ارائه خدماتی گفته می شود كه دستگاههای دولتی بر اساس قانون در ازاء انجام آن مجاز به دریافت بهاء خدمت بوده و اینگونه درآمد به حساب خزانه واریز می شود.
از جمله مصداقهای درآمدهای غیرمالیاتی برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرك، جهاد كشاورزی، پزشكی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، حفاظت محیط زیست، فنی و حرفه ای، ثبت احوال، تعاون و كار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون است.
درآمد مصوب استان خراسان رضوی پارسال 19 هزار و 17 میلیارد ریال بوده است كه در پایان سال 1393 حدود 1،17 درصد بیشتر از این مبلغ وصول شد.
درآمد مصوب سال 1394 برای خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، در قانون بودجه 25 درصد افزایش دارد.
خراسان رضوی جزو استانهای موفق در وصول درآمد مصوب می باشد.ك/3
7496/1858