اين موضوع در قالب لايحه شهرداري در نشست روز سه شنبه شوراي اسلامي شهر مشهد بررسي و مصوب شد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري مشهد در اين خصوص گفت: طبق طرح جامع حمل و نقل بايد 235 كيلومتر مسير ويژه دوچرخه در سطح اين شهر اجرا شود.
هوشنگ غلامزاده افزود: تاكنون 55 كيلومتر از اين مسير اجرا شده است كه 46.5 كيلومتر آن در پياده روها و بقيه در سواره قرار دارد. وي ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده 75 كيلومتر از 180 كيلومتر مسير باقي مانده نيز در سواره رو و بقيه آن در پياده روها اجرا خواهد شد.
رييس كميسون فني، عمران و طرح ريزي شهري نيز گفت: توسعه دوچرخه سوراي از الزامات حمل و نقل پاك است كه بايد توسعه يابد.
مهدي ذاكرالحسيني افزود: براي هر مترمربع اجراي مسير دوچرخه حدود يك ميليون ريال هزينه مي شود و قابليت اجراي اين مسير تا پايان سال آينده وجود دارد.
يك از اعضاي شوراي شهر مشهد نيز در مخالفت با اين لايحه گفت: زيرساختهاي اجراي طرح دوچرخه در مشهد فراهم نيست و اجراي مسير دوچرخه در تعارض با پاركهاي حاشيه اي است.
برزو دبيريان افزود: هم اكنون در معابر اصلي شهر ايستگاههاي دوچرخه برپا شده و پيمانكار از ظرفيت تبليغاتي آن بهره مي برد در حالي كه هنوز نتوانسته ايم از اين ايستگاهها بهره برداري عملياتي داشته باشيم لذا اين ايستگاهها فقط به منبعي براي كسب درآمد پيمانكار تبديل شده است.
هم اكنون 100 ايستگاه دوچرخه با هدف ترويج حمل و نقل سالم و فرهنگ دوچرخه سواري در شهر سه و نيم ميليون نفري مشهد فعال است.
7505/1858
مشهد - ايرنا - با راي اعضاي شوراي شهر شهرداري مشهد موظف به اجراي 170 كيلومتر مسير ويژه دوچرخه تا پايان سال 1395 در اين كلانشهر شد.