۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷
کد خبر: 81761730
T T
۰ نفر
حماس در حمایت از مسجد الاقصی در نوار غزه راه پیمایی برگزار كرد

تهران- ایرنا- جنبش حماس شب گذشته راه پیمایی گسترده ای در مناطق مختلف نوار غزه در حمایت از مسجد الاقصی كه برای سومین روز متوالی مورد یورش نظامیان رژیم صهیونیستی وشهرك نشینان آن قرار گرفته بر پا كرد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع ،خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در راه پیمایی شب گذشته در غزه گفت: ماندن رژیم اشغالگر قدس در مسجد الاقصی طولانی نمی شود و ما آنها را بیرون كرده و از آنجا دور می كنیم.
وی از مردم فلسطین خواست برای كمك به مسجد الاقصی و علیه موارد پی در پی نقض حقوق و قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی قیام كنند.
وی همچنین خواستار محاصره سفارتخانه های رژیم صهیونیستی توسط فلسطینیان در سراسر جهان برای محكوم كردن تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرك نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی شد و از تشكیلات خودگردان فلسطین خواست هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را متوقف كند و با مقاومت فلسطین برای قیام علیه رژیم صهیونیستی همكاری كند.
الحیه افزود: وقت آن رسیده كه كرانه باختری، رفح در جنوب نوار غزه برای كمك به قدس و مسجد الاقصی دست به قیام بزند .
عطا الله ابو السبح یكی از رهبران حماس در راه پیمایی این جنبش برای كمك به مسجد الاقصی گفت:ماموران انتظاماتی مسجد الاقصی با مقاومت شجاعانه خود برای مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی در درهای مسجد الاقصی
درس خوبی به آنها دادند.
وی به رژیم اشغالگر قدس هشدار داد تداوم تلاش برای تقسیم زمانی و مكانی مسجد الاقصی منجر به راه افتادن انتفاضه ای دیگر خواهد شد و صبر مقاومت فلسطین در مقابل اقدامات تجاوزكارانه رژیم صهیونیستی به زودی به سر می آید واز هر وسیله ای برای دفاع از مسجد الاقصی استفاده خواهد كرد.
وی تاكید كرد مادام كه فلسطین چنین ماموران انتظاماتی شجاعی در مسجد الاقصی، غزه وكرانه باختری دارد رژیم صهیونیستی در اجرای توطئه های خود موفق نخواهد شد .
عبدالرحمن الجمل نماینده حماس در مجلس نمایندگان گفت: بحران های پی در پی در نوار غزه از جمله كمبود برق ما را در حمایت از مسجد الاقصی و دفاع از آن سست نخواهد كرد چرا كه مسجد الاقصی با توطئه بزرگی در مرحله اول دور كردن و اخراج ماموران انتظاماتی مسجد الاقصی و در مرحله دوم تقسیم زمانی و مكانی مسجد الاقصی كه ما هرگز اجازه اجرا به آن نمی دهیم مواجه است.
مسجدالاقصی و نمازگزاران معتكف در آن، سه شنبه برای سومین روز متوالی هدف حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.
دو روز پیش از آن نیز مسجدالاقصی صحنه یورش و خشونت نظامیان صهیونیست بود. طی این دو روز شمار زیادی فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست زخمی و بازداشت شده اند.
خاورم** 1453 ** 1583 **
۰ نفر