۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶
کد خبر: 81764888
T T
۰ نفر
500  ميليون دلار به بخش آبرساني روستايي كشور اختصاص يافت

اردبيل - ايرنا - نماينده مردم شهرستان هاي خلخال و كوثر در مجلس شوراي اسلامي از تخصيص 500 ميليون دلار براي كمك به اجراي پروژه هاي آبرساني روستايي كشور خبرداد.

به گزارش ايرنا ، جليل جعفري بنه روز شنبه در آيين افتتاح پروژه هاي آبرساني روستايي خلخال افزود: اين اعتبار به پيشنهاد دولت ، نظر موافق مقام معظم رهبري و تصويب مجلس شوراي اسلامي تامين شد.
او گفت: سهم شهرستان هاي استان اردبيل از اين اعتبار مشخص شده و صرف اجراي پروژه هاي آبرساني روستايي خواهد شد.
جعفري اظهار كرد: مشكل كمبود آب شرب در روستاها به يك موضوع مهم در كشور تبديل شده و مجلس و دولت براي حل اين مشكل در
تلاش هستند.
به گفته او ، در سطح منطقه اي نيز تلاش مي شود با استفاده از اعتبارات ماده 180 در اختيار نمايندگان مجلس و اعتبارات ماده 10 و 12 حوادث و ساير منابع ملي و استاني از بخش آبرساني روستايي حمايت شود.
مدير شركت آب و فاضلاب روستايي خلخال نيز در اين آيين گفت: براي اجراي پروژه هاي آبرساني به روستاهاي طولش ، بفراجرد و ترك از توابع بخش مركزي اين شهرستان بيش از شش ميليارد ريال از منابع مختلف اعتباري هزينه شده است.
محمد ديباج لطيفي افزود: اولويت كاري شركت آب و فاضلاب روستايي حلخال توجه به كمبود آب در روستاهاي اين شهرستان ، تكميل پروژه هاي نيمه تمام آبرساني ، بهسازي و نوسازي شبكه هاي فرسوده روستايي و اجراي پروژه هاي جديد آب شرب روستاهاي كم آب خلخال است.
او افزود: براي آبرساني به سه روستاي اين بخش بيش از شش كيلومتر شبكه داخلي روستا اجرا شده و با بهره برداري از آنها بيش از يك هزار خانوار از آب شرب سالم و بهداشتي برخوردار شدند.
احمد قنبري بخشدار مركزي خلخال هم گفت: اجرا و تكميل اين گونه پروژه هاي حياتي در روستاهاي خلخال علاوه بر افزايش رضايتمندي اهالي ماندگاري روستاييان در محل سكونت خود و جلوگيري از پديده مهاجرت از روستا به شهرها را سبب شده است.
شهرستان خلخال در 105 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
7119/6018