۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۲۱
کد خبر: 81765530
T T
۰ نفر
يك ميليون و 350 هزار نفر در كشور تحت پوشش صندوق بيمه روستاييان هستند

همدان- ايرنا- مدير عامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور گفت: يك ميليون و 350 هزار نفر در كشور تحت پوشش صندوق بيمه روستاييان، عشاير و كشاورزان هستند.

محمدرضا رستمي روز شنبه در جلسه ستاد توسعه بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير استان همدان افزود: شش ميليون خانوار روستايي، عشاير و كشاورز جامعه هدف اين صندوق هستند كه تاكنون يك ميليون و 350 هزار نفر از اين افراد بيمه شده اند.
وي اظهار كرد: بيمه رويكردي نوين براي توسعه بخش روستايي و كشاورزي است و در اين راستا نيز بايد افراد نيازمند در مناطق مختلف كشور را شناسايي و به مسئله بيمه آنها رسيدگي كنيم.
وي تصريح كرد: هم اكنون در اين صندوق دو رويكرد مساعدت اجتماعي از طريق پرداخت مستقيم پول و رويكرد جديد با عنوان مشاركت در بيمه روستاييان، كشاورزان و عشاير دنبال مي شود.
وي ادامه داد: از اين پس مجوز ايجاد كارگزاري بيمه روستاييان و عشاير به افراد حقيقي سپرده خواهد شد و كارگزاران موفق در اين موضوع در اولويت قرار خواهند گرفت.
وي نقش رسانه ها بويژه صدا و سيما را در ايجاد فرهنگ بيمه در روستاها بي بديل عنوان كرد رستمي افزود: ارتباط چهره به چهره كارگزاران با ساكنين مناطق دور افتاده نيز مي تواند در جذب عضويت ها كمك شاياني داشته باشد.
وي با بيان اينكه دولت نگاه ويژه اي به اين صندوق دارد بيان كرد: حق بيمه افراد تحت پوشش اين صندوق معادل 15 درصد كل درآمد سالانه اين افراد است كه پنج درصد آن توسط بيمه شده و 10 درصد مابقي نيز توسط دولت پرداخت مي شود.
وي گفت: حفظ شان كشاورزان و روستاييان در دوران بازنشستگي و وجود پشتوانه اي براي بازماندگان يكي از مهمترين اهداف اين صندوق است كه همانند يك چتر حمايتي خدمات موجود در بيمه ها را به افراد ارائه مي دهد.
وي ادامه داد: طرح بازنشستگي پيش از موعد افراد مسن تحت پوشش اين صندوق نيز مطرح و در دستور كار مجلس كار قرار دارد.
رستمي با اشاره به وضعيت بيمه شدگان استان همدان نيز ادامه داد: با توجه به ظرفيت ها و جايگاه خوب همدان در كشور و زير ساخت هاي توسعه اي، انتظار مي رود در زمينه بيمه روستاييان، كشاورزان و عشاير رشد خوبي به وجود بيايد.
وي گفت: استان همدان با پوشش 30 درصدي جمعيت روستاييان و عشاير رتبه هفتم كشور را به خود اختصاص داده است.
در يك سال گذشته 14 هزار و 500 نفر از استان همدان در صندوق بيمه عشاير، روستاييان و كشاورزان عضو شده اند.
7530/6993