۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹
کد خبر: 81767985
T T
۰ نفر
انصار الله اولین گزینه راهبردی خود را  در مرز مشترك یمن وعربستان اجرا كرد

تهران- ایرنا- شاهدان عینی اعلام كردند كه پس از سخنرانی شب گذشته عبدالملك الحوثی رهبر جنبش انصار الله، سیل خودروهای زرهی و كاروان های نظامی ارتش و نیروهای مردمی یمن كه به انواع سلاح ها مجهز هستند امروز (دوشنبه) به طرف مرز مشترك یمن با عربستان حركت كردند.

به گزارش پایگاه خبری الیمن السعید، رسانه های خبری یمن اعلام كردند كه نفربرها و زره پوش های نیروهای مقاومت مردمی یمن از شهرهای حجه و صعده به سمت شهر مرزی الطوال برای حمله به مواضع نظامی متجاوزان عربستانی لشكر كشی كردند.
نیروهای مقاومت مردمی یمن متشكل از ارتش و كمیته های مردمی امروز به مواضع نظامی عربستان در المحضار، علیب در ظهران عسیر و المصفق در جیزان حمله و چندین تانك آنها را در الخوبه جیزان منهدم كردند.
عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریكا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تامین می كنند، جلوگیری كند.
در اثر این حملات تاكنون هزاران یمنی از جمله زنان و كودكان كشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده و 80 درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی و درمانی این كشور ویران شده است.
خاورم** 1453/1275
۰ نفر