۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۴۹
کد خبر: 81768131
T T
۰ نفر
دستورالعمل اجرایی تامین نظم و امنیت تجمعات قانونی در كشور تدوین شد

تهران - ایرنا - معاون امنیتی و اجتماعی وزارت كشور از تدوین دستورالعمل اجرایی مصوبات قانونی و تامین نظم و امنیت تجمعات و اجتماعات قانونی در كشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل به منظور جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای و خلاف قوانین و مقررات تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در نشست استانداران سراسر كشور اظهار داشت: به زودی این دستورالعمل اجرایی با تصویب در شورای امنیت كشور ابلاغ می شود و از این پس، این دستورالعمل مبنای عمل سازمان ها و نهادها و شوراهای تامین استان ها خواهد بود.
وی همچنین با بیان اینكه 50 درصد از اعتبارات كنترل مرزها تخصیص یافته است ، افزود: به محض وصول، این اعتبارات واگذار خواهد شد و با توجه به شرایط پیرامونی ضرورت دارد كار افزایش ضریب امنیت مرزها را افزایش دهیم.
ذوالفقاری خاطرنشان كرد: استان های مرزی از قبیل هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی و خراسان رضوی لازم است در كنترل شدید مرزهای شرقی و جلوگیری از ورود غیر قانونی مهاجران تلاش مضاعفی داشته باشند و دیگر استان ها نیز همه توان خود را برای جلوگیری از ورود و خروج افراد غیر مجاز به كار گیرند.
معاون امنیتی اجتماعی وزیر كشور با بیان اینكه استانداران و فرمانداران در حل و فصل اختلافات مربوط به حوزه آب به هیچ كس نباید نگاه محلی داشته باشند گفت: آنها با نگاه فرا استانی و تعامل ، مسائل فیمابین را باید حل و فصل كنند.
این مسوول وزارت كشور همچنین تاكید كرد: شوراهای تامین استان ها نیز باید با ارزیابی وضعیت نسبت به كنترل و كاهش جرائم خشن از جمله سرقت های مسلحانه ، سرقت های به عنف ، گروكشی و برخورد قاطعانه با اشرار و اوباش اقدام ویژه كنند و به وقایع خاص امنیتی توجه ویژه داشته باشند.
ذوالفقاری همچنین تاكید كرد: در حوادث و اتفاقات طبیعی مانند سیل و زلزله از برقراری نظم و امنیت در حوزه های محل حادثه نباید غفلت شود و كمیته های امنیتی باید بموقع تشكیل شود و اقدام كنند.
سیام**9136**9254**1540**1449
۰ نفر