۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۲۱:۵۷
کد خبر: 81768503
T T
۰ نفر
پارلمان مجارستان مجوز استفاده از ارتش براي برخورد با آوارگان را صادر كرد

تهران- ايرنا- مجلس مجارستان روز دوشنبه به دولت اجازه داد از ارتش براي كمك به حل بحران آوارگان جنگي در اين كشور استفاده كند.

به گزارش رويترز از بوداپست، مجلس همچنين به ارتش اجازه داده تا براي اين كار از سلاح هاي غير كشنده استفاده كند.
بر اساس متن منتشره در پايگاه اينترنتي مجلس مجارستان، پارلمان اين كشور با تصويب قانوني اعلام كرد كه ارتش مي تواند از گلوله هاي پلاستيكي/ وسايل آتش بازي و گاز اشك آور استفاده كند.
مجارستان كشور محصور در خشكي با 10 ميليون نفر جمعيت در مسير بزرگترين موج آوارگان به اروپا از زمان جنگ جهاني دوم تاكنون واقع شده است.
اين كشور در سال جاري تاكنون بيش از 220 هزار پناهجو به ثبت رسانده و اعلام كرده كه براي مهار موج پناهجويان هر اقدامي بتواند انجام مي دهد.
ويكتور اوربان نخست وزير مجارستان خطاب به نمايندگان پارلمان گفت كه پليس اين كشور بدون كمك ارتش قادر به تأمين امنيت مرزهاي اين كشور با صربستان و كرواسي نيست.
مجارستان پيش از اين با احداث حفاظ هايي در مرز و اعزام واحدهاي منظم گشتزني، تعداد پناهجويان عبوري از مرز با صربستان را به ميزان زيادي كاهش داده و در نتيجه پناهجويان راه كرواسي را در پيش گرفته اند.
كرواسي نيز كه قادر به پذيرفتن اين تعداد پناهجو نيست، آنان را دوباره به سمت مجارستان هدايت كرده كه اين موضوع موجب برخورد لفظي بين دو كشور در خصوص نحوه مديريت بجران آوارگان شده است.
كراوسي عضو شينگن نيست و مجارستان تهديد كرده كه درخواست عضويت كرواسي در شينگن را وتو خواهد كرد. مجارستان همچنين تهديد كرده كه در مرز با كرواسي نيز حصارهاي مرزي احداث خواهد كرد.
اوربان نخست وزير مجارستان گفت:‌ ما قادر به محافظت از مرز با كرواسي هستيم و براي اين كار به همكاري ارتش با پليس نياز داريم.
وي تأكيد كرد: تا زماني كه اتحاديه اروپا به موضع مشتركي در اين خصوص نرسيده باشد مجارستان به نوبه خود در اين خصوص تصميم گيري و اقدام مي كند.
اوربان گفت: اروپا، ثروتمند اما ضعيف است و اين تركيب خطرناكي است.
وزيران كشور اتحاديه اروپا قرار است فردا سه شنبه اجلاس فوق العاده اي براي بحث در خصوص بحران پناهجويان در اروپا برگزار مي كنند.
هجوم روزافزون هزاران پناهجو از كشورهاي جنگ زده خاورميانه، افغانستان و شاخ آفريقا به بزرگترين بحران سياسي واجتماعي قاره اروپا پس ازجنگ جهاني دوم تبديل شده است.
مترجمام**1078**1504
۰ نفر