۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۲۲:۱۴
کد خبر: 81768510
T T
۰ نفر

نیویورك-ایرنا- شورای روابط مسلمانان امریكا در پی اظهارات بن كارسون یكی از نامزد های حزب جمهوریخواه آمریكا كه دین اسلام را در تعارض با قانون اساسی این كشور دانست وگفت كه او حاضر نخواهد شد از ورود یك مسلمان به كاخ سفید حمایت كند،واكنش نشان داد.

این سخنان نامزد نوپای جمهوریخواهان آمریكایی واكنش های شدیدی را در میان جامعه مسلمانان این كشور برانگیخت و شورای روابط مسلمانان آمریكا بلافاصله با صدر بیانیه ای ضمن محكوم كردن این اظهارات، كارسون را فاقد صلاحیت شركت در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا دانسته و از اوخواست تا بلافاصله از این رقابت ها كناره گیری كند.
بن كارسون یكی از نامزد های حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری این كشور در گفتگو با برنامه 'دردیدار با مطبوعات' شكبه خبری ان بی سی گفت كه او از این فكر كه یك مسلمان رهبری آمریكا را بعهده بگیرد حمایت نمی كند و بطور قاطع با آن مخالفت خواهد كرد.
این پزشك آمریكایی جراح مغز كه بتازگی شوق بخت آزمایی در دنیای سیاست در سرش افتاده در توجیه این حرف خودگفت كه به نظر او برخی از ادیان با اصول و ارزش های قانون اساسی آمریكا همخوانی و مطابقت ندارند اما اگر می داشتند اشكالی در این مورد وجود نداشت.
'نهاد عواد' سرپرست شورای روابط مسلمانان امریكا در این بیانیه از این نامزد انتخاباتی خواسته است تا قبل از اظهار نظر یكبار قانون اساسی آمریكا را بخواند و این میزان بی اطلاعی و كوته فكری بایستی موجب خلع صلاحیت چنین شخصی برای شركت در انتخابات ریاست جمهوری بشود.
اروپام-4-541 **1917