۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۵۰
کد خبر: 81768675
T T
۰ نفر
تلاش ديپلماتيك عربستان براي اقناع كشورها در حمله به صنعا

تهران - ايرنا - پايگاه خبري اخبارالساعه امارات روز سه شنبه از تلاش ديپلماتيك عربستان سعودي براي اقناع كشورهاي محتاط و مخالف با حمله عربستان به يمن خبر داد.

اين پايگاه خبري افزود: عربستان سعودي هياتي را از مجلس شوراي اين كشور متشكل از چهار مرد و دو زن مامور سفر به برخي كشورهاي آسيايي از جمله روسيه كرده تا در سفر به اين كشورها بتوانند نظر مثبت آنها را در ادامه حمله به يمن و شهر صنعا پايتخت اين كشور جلب كنند.
اين هيات قرار است در ماه اكتبر آينده اولين تلاش خود را با سفر به روسيه آغاز كند و پس از آن به ديگر كشورهاي آسيايي كه نام آنها ذكر نشده سفر كنند.
اين هيات تلاش خواهد كرد تا در سفر به روسيه مقامات اين كشور را به حمايت از دولت منصورهادي رييس جمهور مستعفي و فراري يمن و تاييد و درستي حمله اعراب به يمن متقاعد سازد.
پيش از اين نيز برخي رسانه هاي عربي از سفر نزديك منصورهادي به واشنگتن براي جلب حمايت آمريكا براي حمله زميني به صنعا خبر داده بودند.
عربستان سعودي از ششم فروردين گذشته با تشكيل ائتلافي از 9 كشور عربي منطقه به جز عمان و با حمايت آمريكا حملات گسترده اي را عليه يمن آغاز كرد تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابيون يمني كه امنيت شهرهاي اين كشور را تامين مي كنند، جلوگيري كند.
در اثر اين بمباران ها تاكنون 80 درصد تاسيسات زيربنايي و اماكن درماني و خدماتي اوليه در بيشتر شهرهاي يمن از جمله صنعا هدف بمباران هوايي و موشكي عربستان قرار گرفته و هزاران يمني كشته و مجروح شده و دهها هزار نفر نيز آواره شده اند.
**خاورم**1653**1579
۰ نفر