۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
کد خبر: 81768971
T T
۰ نفر

دلاورمردان كهگيلويه و بويراحمد، پيشتازان دفاع مقدس

۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
کد خبر: 81768971
دلاورمردان كهگيلويه و بويراحمد، پيشتازان دفاع مقدس

ياسوج- ايرنا -صداي بمب و موشك از هوا و زمين و بوي باروت 31شهريور 59 را به يكي از روزهاي فراموش نشدني در تاريخ ايران اسلامي تبديل كرد زيرا استكبار جهاني در چنين روزي جنگي نابرابر را بر ملت غيور ايران اسلامي تحميل كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در حالي كه دو بهار از نهال نوپاي انقلاب نگذشته بود، دشمنان انقلاب با توطئه تحميل جنگ درصدد سركوب نظام جمهوري اسلامي برآمدند و توسط صدام ديكتاتور عراق علاوه بر آغاز حمله زميني غافلگيرانه، شهرهاي بي دفاع مورد حمله هوايي قرار گرفت.
ملت ولايتمدار ايران اسلامي در در كمترين زمان از حمله دشمن با نداي روشنگرانه پير جماران براي دفاع از ميهن و مبارزه با دشمن متجاوز راهي جبهه هاي جنگ شدند.
كهگيلويه وبويراحمد از جمله استانهايي بود كه به لحاظ موقعيت جغرافيايي ، نزديكي با مرزهاي جنوبي كشور و تعرض هواپيماهاي دشمن به تاسيسات نفتي آن شرايط ويژه اي به خود گرفته بود.
در چنين روزهايي پايگاه هاي بسيج مردمي كهگيلويه وبويراحمد با استقبال خيل عظيمي از دلاورمردان اين ديار حماسي مواجه بود،عاشوراييان متشكل از پير و جوان براي جهاد با دشمن سر از پا نمي شناختند.
اگر چه استان كهگيلويه بويراحمد در زمان آغاز جنگ تحميلي پادگان و مراكز نظامي نداشت و يكي از كوچكترين استانهاي كشور بود اما روحيه جهادي مردم اين خطه فصل متمايزي از جهاد را رقم زد.
اعزام 33 هزار نفر به جهبه ها و كسب مقام اول كشوري حضور نيرو در جبهه به نسبت جمعيت باعث شد كه شيرمردان ديار آريوبزن در دفاع مقدس كارنامه حماسي درخشاني از خود به يادگار بگذارند.
فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس و دبير مجمع تشخيص مصلحت نطام در سفر چندي پيش به ياسوج گفت: كسب مقام اول حضور در جهبه هاي جنگ براي استان كوچكي نظير كهگيلويه وبويراحمد افتخار بزرگي براي مردم اين خطه است.
محسن رضايي افزود: روحيه دلاوري و شجاعت رزمندگان كهگيلويه وبويراحمد و حماسه هاي تيپ 48 قتح و غيورمردان كهگيلويه وبويراحمد را در عملبيات هاي مختلف فراموش نشدني است.
استاندار كهگيلويه وبويراحمد دفاع مقدس را ميثاق ولايتمداري و نماد ايستادگي ومقاومت ملت رشيد ايران اسلامي و نماد شكست ناپذيري نظام جمهوري اسلامي دانست.
سيد موسي خادمي با بيان اينكه هفته دفاع مقدش فرصت تجليل از رشادتهاي شهدا و رزمندگان است ،افزود: بايد حماسه آفريني 33 هزار رزمنده ،13 هزار جانباز، يك هزار و 800شهيد و 310 آزاد كهگيلويه و بويراحد و ديگر ايثارگران كشور را ارج نهاد.
وي تصريح كرد: جنگ تحميلي اگر چه خسارتهاي زيادي براي كشور برجاي گذاشت و شهداي زيادي تقديم نظام شد، اما ايران اسلامي را به دژ شكست ناپديري تبديل كرد.
فرمانده سپاه فتح كهگيلويه وبويراحمد از دفاع مقدس به عنوان نماد شكست ناپذيري و دشمن ستيزي ملت ايران اسلامي ياد كرد و گفت: پيروزي ملت ايران در دفاع مقدس درس عبرتي براي دشمنان اين مرز و بوم خواهد بود.
سردار يدالله بوعلي تصريح كرد : اقتدار و صلابت ايران اسلامي مديون رشادت هايي است كه ايثارگران در دفاع مقدس آفريدند.
وي به پيشرفت هاي عملي و نظامي ايران اسلامي وآمادگي نيروهاي مسلح در دفاع از ميهن اسلامي اشاره كرد و گفت: حركت در مسير آرمانهاي امام راحل، رهبرمعظم انقلاب و راه شهدا اين كشور را ازخطر دشمن بيمه كرده است.
سرداربوعلي اظهاكرد: در هفته دفاع مقدس بيش از 50 برنامه در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در اين استان برگزار خواهد شد.
6162/1662
۰ نفر