۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81771105
T T
۰ نفر
برگزاری 31 كارگاه آموزشی-تخصصی در هشتمین جشنواره فناوری ‌نانو

تهران-ایرنا- همزمان با برگزاری هشتمین جشنواره فناوری‌ نانو در 13 الی 16 مهرماه ، 31 كارگاه آموزشی - تخصصی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری، كارگاه های آموزشی-تخصصی یكی از بخش‌های جشنواره فناوری نانو است كه هر سال با هدف آموزش تخصصی و كاربردی و ارتقاء سطح علمی كارشناسان آزمایشگاه‌ها و همچنین دانشجویان و محققین علاقمند به یادگیری دانش كار با دستگاه‌های آزمایشگاهی برگزار می‌شود.
در هشتمین جشنواره فناوری نانو كه از 13 الی 16مهرماه سال جاری برگزار می شود، علاوه بر كارگاه‌های تخصصی دستگاهی، با توجه به اهمیت بحث‌های تجاری‌سازی، كارگاه‌هایی با موضوعات آشنایی با مباحث مالكیت فكری، ثبت اختراع داخلی و خارجی، اصول كسب و كار، ثبت علامت تجاری و مراحل صادرات كالا و روش‌های پرداخت بین‌المللی نیز به فناوران و صاحبان كسب و كار و دیگر علاقمندان به این مباحث برگزار می‌شود.
عناوین كارگاه‌های طراحی شده كه همزمان با جشنواره فناوری نانو در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌گردد، به شرح زیر است:
كروماتوگرافی گازی–طیف‌سنجی جرمی (GC-MS)،كروماتوگرافی مایع با كارایی بالا (HPLC)،اصول و كاربردUVVIS در آنالیز نانو مواد، روش‌های آنالیز سطح و جذب و دفع مواد شیمیایی و فیزیكی (BET، TPR. TPD)، آشنایی با مفاهیم و كلیات مالكیت فكری و ثبت اختراع، اصول كسب و كار مبتنی بر پتنت در بازارهای بین المللی، ثبت علائم تجاری (برند)، آشنایی با دستگاه پراش‌سنج اشعه ایكس (XRD)، اصول و كاربرد طیف‌سنجی SAXS (تئوری و موردكاوی)، اصول و كاربرد طیف‌سنجی‌های رامان و FTIR در شناسایی نانومواد، نانو كاتالیست‌ها- استاندارد‌ها و كاربرد‌ها، آشنایی با ثبت اختراع خارجی و PCT، اصول و كاربرد SPM شامل AFM و STM (تئوری و موردكاوی)، مراحل صادرات كالا و روش‌های پرداخت بین الملل، آشنایی با نشان انطباق محصول اروپا CE، آشنایی با دستگاه پلاسمای جفت‌شده القایی نشر اتمی ICP-OES، آشنایی با دستگاه جذب اتمی AAS، روش‌های آنالیز حرارتی (DSC، DTA، TG)، بحث تجاری سازی نوآوری‌های حوزه نانو، آشنایی با رصد فناوری به كمك تحلیل پتنت، ایمنی 5S، آخرین روش های اندازه گیری سایز ذرات به روش DLS، معرفی میكروسكوپ الكترونی عبوری TEM، معرفی میكروسكوپ الكترونی روبشی SEM، طراحی آزمایشات DOE، الكتروریسی، كارگاه آموزشی جامع ایمنی و مدیریت پسامندهای خطرناك در آزمایشگاههای شیمی و نانو مواد، FESEM و كارگاه آموزشی آزمون پتانسیل زتا .
علاقمندان جهت ثبت نام در كارگاه‌های آموزشی در هشتمین جشنواره فناوری نانو می‌توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره فناوری نانو مراجعه كنند.
همچنین كارگروه توسعه منابع انسانی ستاد نانو، در راستای توسعه توانمندی كار با تجهیزات آزمایشگاهی نانو، از محققانی كه پروپزوال یا پایان‌نامه آن‌ها به تأیید كمیته علمی ستاد رسیده باشد، جهت شركت در كارگاه‌های آموزشی دستگاهی حمایت 50 درصدی بعمل می‌آورد. در پایان دوره گواهی حضور در كارگاه از سوی ستاد توسعه فناوری‌نانو به متقاضیان اعطا خواهد شد.
علمی**1023**2017
۰ نفر