۶ مهر ۱۳۹۴، ۸:۳۴
کد خبر: 81775981
T T
۰ نفر
رویكرد و سیاست دولت در كردستان توسعه و تقویت صنعت گردشگری است

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار كردستان یكی از سیاست ها و رویكردهای دولت تدبیر و امید در كردستان را، توسعه و تقویت صنعت گردشگری دانست و خواستار تلاش همه جانبه دستگاه های اجرایی برای تقویت این حوزه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر قادری شامگاه یكشنبه در آیین روز گردشگری در هتل شادی سنندج شرایط استان كردستان جهت تبدیل به قطب گردشگری و مقصد گردشگران را به دلیل طبیعت بكر و زیبا و وجود اماكن تاریخی و طبیعی و بازارچه های مرزی مناسب دانست و افزود: تلاش دولت، ایجاد زیرساخت های لازم برای تقویت و توسعه صنعت گردشگری است.
او یكی از راهكارهای توسعه استان كردستان را توجه جدی به حوزه گردشگری باتوجه به ظرفیت های این حوزه در استان دانست و گفت: باید موانع سر راه توسعه صنعت گردشگری در كردستان را با همكاری تمام دستگاه های اجرایی استان برطرف كرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار كردستان همچنین خواستار واگذاری زمین ارزان قیمت و تسهیل در واگذاری آن برای طرح های سرمایه گذاری حوزه گردشگری شد و گفت: باید انگیزه لازم را در میان سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ایجاد كنیم.
قادری تاكید كرد سرمایه گذاران نباید در گیر و دار بروكراسی اداری گیر كنند و دستگاه های اجرایی موظف هستند روند جذب سرمایه گذاری را تسهیل نمایند.
او با اعلام اینكه اكنون در حوزه جذب سرمایه گذاری در استان بخصوص در حوزه گردشگری با مشكلاتی روبرو هستیم گفت: با اتخاذ سیاست های جدید در استان در حوزه سرمایه گذاری در كردستان تغییراتی به وجود آمده و یك گام به جلو رفته ایم.
او اظهار امیدواری كرد با همكاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی و مشاركت فعال مردم زمینه شكوفایی صنعت گردشگری را در كردستان فراهم كنیم.
** مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان نیز در این همایش زمینه توسعه صنعت گردشگری در كردستان را مساعد دانست و گفت: با برنامه ریزی و معرفی هرچه بهتر و بیشتر كردستان به مردم داخل و خارج از كشور، می توان گردشگران زیادی را به استان كردستان آورد.
رسول اشتودان جاذبه های طبیعی و تاریخی كردستان را بكرترین جاذبه های منطقه دانست و افزود: پراكندگی جاذبه های گردشگری جزو مزیت های این صنعت در كردستان است كه منجر به جذب گردشگران شده است.
او بدون ارایه آمار ورود گردشگران به كردستان خواستار تلاش همه دستگاه های دولتی در زمینه توسعه و تقویت حوزه گردشگری كردستان شد.
رییس جامعه هتلداران كردستان نیز در این همایش توسعه اماكن اقامتی و هتل ها را در جهت توسعه صنعت گردشگری بسیار موثر دانست و خواستار ایجاد زیرساخت های لازم برای تقویت این صنعت در كردستان شد.
عبدالحمید حمیدی انتظار علاقه مندان به گردشگری از مدیران كارآمد را حل مشكلات سرمایه گذاران و تشویق آنان به سمت ایجاد زیرساخت های گردشگری دانست و افزود: سرمایه گذاران فرش قرمز نمی خواهند برایشان پهن كنند بلكه باید موانع موجود بر سر راه فعالیت آنان را بر دارند.
او تقویت صنعت گردشگری را منجر به معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و آداب و رسوم مردم كردستان به سایر استان های كشور و خارج از كشور دانست و افزود: گردشگران می توانند سفیران خوبی در معرفی فرهنگ مردم كردستان باشند.
او بر شناساندن فرهنگ و طبیعت كردستان به مردم داخل و خارج از كشور تاكید كرد و گفت: خوشبختانه بر اساس آمار هتل ها و اماكن اقامتی، تعداد گردشگران در استان افزایش یافته و باید تلاش كنیم زمینه ورود گردشگران داخلی و خارجی بیشتری به كردستان فراهم كنیم.
او از مدیران استان خواست عقب ماندگی های استان را در حوزه های مختلف از جمله زیرساخت ها بدون تنگ نظری رفع كنند.ك/2
1904/3033
۰ نفر