۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳
کد خبر: 81776244
T T
۰ نفر
كنفرانس ملي بازي هاي رايانه اي در اصفهان برگزار مي شود

اصفهان - ايرنا- نخستين كنفرانس ملي « بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها » بهمن ماه امسال در دانشگاه اصفهان برگزار مي‌شود.

اين كنفرانس با هدف بررسي جايگاه ايران در صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي، آسيب ‌شناسي صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي و بررسي جايگاه علوم انساني و هنر در توسعه‌ بازي‌هاي رايانه‌اي به مدت سه روز از 28 تا 30 بهمن برگزار مي شود.
كنفرانس ملي بازي هاي رايانه اي در سه رويكرد فني، علوم انساني و هنر به بررسي علمي ابعاد مختلف صنعتي، هنري و رسانه ا‌ي نوين بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌ پردازد.
از جمله محورهاي اين كنفرانس مي توان به فناوري‌هاي مطرح و رويكردهاي هوش مصنوعي در توليد و گسترش بازي‌هاي رايانه‌اي، تحليل روانشناختي و جامعه شناختي بازي‌هاي رايانه‌اي، مدل‌ سازي احساس و هيجان در بازي‌هاي رايانه‌اي، بازي‌هاي رايانه‌اي و قدرت نرم، شيوه‌هاي جذب مخاطب و بازاريابي در حوزه‌ باز‌ي‌هاي رايانه‌اي اشاره كرد.
نقش صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي در حوزه‌ تجارت، اقتصاد و كارآفريني، تحليل زيبايي‌ شناختي و تكنيكي بازي‌هاي رايانه‌اي، ملاحظات حقوقي، بازي‌هاي جدّي (Serious Games)، بازي‌نمايي (Gamification) و بررسي نقش بازي‌هاي رايانه‌اي و ارائه‌ ايده‌هاي جديد در حوزه‌هاي مختلف از جمله خانواده، سلامت جسمي و روحي، فرهنگ، آموزش، گردشگري و درمان اختلالات جسمي از ديگر محورهاي اين كنفرانس است.
چهار رويداد نيز همزمان با اين كنفرانس برگزار مي شود كه شامل كارگاه هاي آموزشي، بازي ‌سازي، نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي ملّي و ليگ بازي‌هاي رايانه‌اي است.
دبير كنفرانس ملي بازي هاي رايانه اي روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: تاكنون موضوع بازي هاي رايانه اي بيشتر از جنبه سرگرمي مورد نظر بوده است اما در اين كنفرانس تلاش مي شود تا با ديد علمي و تخصصي درباره آن تحقيق شود.
جواد راستي افزود: به همين دليل اين كنفرانس داراي سه رويكرد اصلي هنري، فني و علوم انساني براي بررسي نقش و جايگاه بازي هاي رايانه اي است.
عضو هيأت علمي دانشكده‌ فني مهندسي دانشگاه اصفهان با اشاره به همكاري برخي نهادها براي برگزاري اين كنفرانس گفت: بنياد ملي بازي هاي رايانه اي، همراه اول و شركت مخابرات استان اصفهان از جمله حاميان اين رويداد هستند.
وي اضافه كرد: همچنين بر اساس تفاهم نامه با معاونت اجتماعي نيروي انتظامي و معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان اصفهان، اين دو نهاد از طرح هاي پژوهشي ارائه شده در اين كنفرانس با موضوع آسيب شناسي فضاي مجازي حمايت مي كنند.
دبير كارگروه فناوري‌ها و رسانه‌هاي مجازي دانشگاه اصفهان گفت: پليس فتا، دادگستري و شهرداري اصفهان نيز از بازي هاي داخلي ارائه شده در اين كنفرانس كه در جهت برنامه هاي آموزشي و فرهنگي آنها باشد نيز حمايت مي كنند.
آخرين مهلت ارسال مقاله به كنفرانس ملي بازي هاي رايانه اي ۱۵ آذر امسال است.
بازي‌هاي رايانه‌اي به عنوان يكي از قوي‌ترين و مؤثرترين رسانه‌هاي مجازي با اقبال فزاينده‌اي در سال هاي اخير روبرو شده است.
گسترش ابزارهاي هوشمند قابل حمل و نيز كاهش سن استفاده‌ كنندگان از آنها سبب شده است كه بازي‌هاي رايانه‌اي به عنوان دريچه‌اي براي سازمان‌دهي نگرش به دنياي پيرامون، جايگاه ويژه‌اي پيدا كنند.
امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازي‌ها نه تنها براي اهداف سرگرم‌كننده كه براي كاركردهاي جدي تر مانند تبليغات، آموزش و درمان نيز مورد توجه قرار گرفته است.
در عين حال، استفاده از بازي­‌هاي رايانه‌­اي مي‌­تواند آسيب­‌هاي جدي براي جامعه كاربران به دنبال داشته باشد. آسيب‌شناسي بازي‌هاي رايانه‌اي امري ضروري است كه علاوه بر خانواده‌ها توجه مسئولان را نيز مي‌طلبد. به همين دليل، اتخاذ رويكردي علمي در بررسي بازي‌هاي رايانه‌اي از ديدگاه‌هاي مختلف مي‌تواند دستاوردهاي مهمي را به همراه داشته باشد.
ت/3011/ 6022/ 1650
۰ نفر