۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81782781
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت قم: دشمن توان نزديك شدن به مرزهاي كشور را ندارد

قم- ايرنا- امام جمعه موقت قم گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از چنان همدلي و همزباني برخوردارند كه دشمن امكان نزديك شدن به مرزهاي ايران و تهديد را ندارد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح قم در ستاد فرماندهي انتظامي استان، اظهار داشت: اين چنين اجتماعاتي به دشمنان بيرون منطقه، معاندان درون منطقه، رژيم آل سعود و جريان هاي ناچيزي مانند داعش نشان مي دهد همان ملتي كه در هشت سال جنگ تحميلي مقابل ابرقدرتهاي استكباري ايستاد امروز هم همان ملت به همراه نيروهاي مسلح نظام مقدس جمهوري اسلامي تحت رهبري رهبر معظم انقلاب و فرماندهي كل قوا مقابل دشمنان ايستاده اند.
وي با بيان اينكه كشور ما در سال هاي پس از انقلاب در يك جايگاه بي نظير و ممتاز قرار گرفته است افزود: درطول هشت سال جنگ تحميلي، قدرتهاي استكباري براي شكستن دژ استوار انقلاب اسلامي جمع شدند به اين دليل كه اين انقلاب مقابل افزون خواهي هاي استكبار ايستاده بود.
اعرافي خاطرنشان كرد: منطقه زير دست استكبار بود اما امام راحل و شهدا و عظمت و شكوه ملت بزرگ ايران، قدرت پوشالي استكبار را در هم شكست و ايران را در جايگاه مستقل قرار داد.
وي با بيان اينكه قدرتهاي غربي، دو رو دارند گفت: يك روي آنها، روي به ظاهر خوب و با شعارهاي حقوق بشري است و روي ديگر آنها روي بسيار خشن و زشت است كه بسياري از فجايع، آدم كشي، قتل و غارت در پرونده آنها ديده مي شود.
وي افزود: همه مشاهده كرديم كه اين قدرت هاي غربي چگونه براي شكستن مقاومت ملت ايران به ميدان آمدند اما نتوانستند آن را در هم بشكنند.
اعرافي با بيان اينكه در منطقه اي قرار گرفته ايم كه شاهد موجي از تنش ها و اضطراب ها هستيم كه ريشه در استكبار و بيرون از منطقه دارد، تصريح كرد: نيروهاي مسلح و ملت بايد عمق اين جريانات را بشناسند و مردم، بسيج و نيروهاي نظامي در دفع اين توطئه ها نقش بسيار مهمي دارند كه البته نيروي انتظامي در اين بين، يك رسالت سنگين، حساس و دشواري دارد.
وي ادامه داد: ناجا بايد بر توان خويش بيافزايد و آمادگي خود را در مقابل انواع توطئه ها افزون كند و آمادگي هاي معنوي، دانشي، فني، اخلاقي و مهارتي خود را مضاعف كند.
وي با بيان اينكه نيروي انتظامي در نظام اسلامي ما تحت امر ولايت قرار دارد گفت: اين نيرو برآمده از دل مردم و در خدمت جامعه است، اين دو عنصر بايد در اخلاق و منش نيروي انتظامي تجلي يابد.
رييس جامعه المصطفي العالميه اضافه كرد: نيروي انتظامي كشور نيرويي است كه در اوج اقتدار مي باشد اما با مردم مهربان است؛ تقوا و توكل بر خدا، ارزش هاي ديگري است كه بايد در بين نيروهاي مسلح از جمله نيروي انتظامي، مشهود باشد.
اعرافي گفت: صبر و استقامت، هوشمندي و بصيرت، خداجويي، اخلاص و نترسيدن از خطرها، لازمه نيروهاي مسلحي در تراز نيروهاي اسلامي است.
وي در ادامه به اهميت دانش و تحقيق در پيشرفت نيروهاي مسلح كشور اشاره كرد و افزود: امروز بدون علم و دانش نمي توان گام هاي بزرگي در تامين امنيت برداشت.
وي گفت: نيروهاي مسلح بايد مرزهاي دانش را درنوردند، فعاليت هاي مختلف ناجا نيازمند علم، دانش، تحقيق و پژوهش است، نيروهاي مسلح گام هاي خوبي در حوزه تحقيق و پژوهش برداشته اند و بايد فعاليت هاي خود را در اين حوزه بيشتر كنند.
اعرافي با اشاره به بُعد مهارت، كارآمدي فناوري نيروهاي مسلح در تامين امنيت گفت: نيروي انتظامي در سراسر كشور وظايف سنگيني دارد، اما استان قم به دليل جايگاه رفيعي كه در كشور دارد و خاستگاه انقلاب اسلامي و شهر نشر معارف اسلام ناب محمدي است، نيازمند نيروي انتظامي هوشمند و بصير است.
وي گفت: نيروي انتظامي حافظ امنيت در همه ابعاد است و بايد سرآمد در حوزه اخلاق باشد.
صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح قم، امروز همزمان با نخستين رو از هفته ناجا با حضور يگان هايي از نيروي انتظامي، سپاه علي ابن ابيطالب(ع) و ارتش در ستاد فرماندهي انتظامي استان برگزار شد.
سيد مهدي صادقي استاندار قم، فرماندهان نظامي و انتظامي استان، احمد اميرآبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار قم، دادستان عمومي و انقلاب و رييس شوراي اسلامي شهر قم از جمله مسوولان حاضر در اين مراسم بودند.
«اقتدار پليس، همدلي و همزباني، امنيت و آرامش» شعار امسال هفته ناجاست، يازدهم تا هفدهم مهرماه به عنوان هفته ناجا نامگذاري شده است. ك/3
1175 / 6133/1042
۰ نفر