۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸
کد خبر: 81783000
T T
۰ نفر
امنيت اجتماعي مديون تلاشهاي شبانه روزي نيروهاي مسلح است

اروميه ـ ايرنا ـ نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: امنيت اجتماعي مديون تلاشهاي شبانه روزي نيروهاي مسلح است.

حجت الاسلام سيدمهدي قريشي روز شنبه در صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح كه به مناسبت هفته نيروي انتظامي برگزار شد ، افزود: نيروهاي انتظامي لباسي كه به تن دارند لباس مقدس و سمبل اقتدار نظام جمهوري اسلامي است و بايد اين اقتدار را با عملكرد خوب خود نشان دهند.
وي اضافه كرد: امر به معروف و نهي از منكر مصداق عملكرد نيروهاي انتظامي است كه با كارهاي خود مردم را به نيكي دعوت كرده و جلوي فساد و منكر را مي گيرند.
وي بيان كرد: نيروهاي انتظامي در نظامي خدمت مي كنند كه زير پرچم توحيد است و اين افتخار را بايد براي خود هميشه نگه داشت.
استاندار آذربايجان غربي نيز در اين مراسم گفت: نيروهاي مسلح ما در حوزه مرزي امروز بعد از 36 سال پيروزي انقلاب اسلامي افتخار پيدا كرده كه به تمامي امور مرزي اشرافيت كامل دارد و همه ترددهاي مرزي را زير نظر دارد.
قربانعلي سعادت امنيت مرزي موجود را براي استاني مثل آذربايجان غربي يك افتخار دانست و با اشاره به اينكه دشمنان انقلاب اسلامي با شبيخون فرهنگي مي خواهند با ورود كالاهاي قاچاق غيرمجاز دين و ايمان جوانان ما را از بين ببرند ، افزود: امروز نيروهاي مسلح ما به اين امور تسلط كامل دارند.
وي اضافه كرد: امروزه همسايگان جمهوري اسلامي در مرزها و در داخل كشور خود با مشكل امنيتي مواجه هستند و نمي توانند مرزهاي خود را كنترل كنند.
وي اظهار كرد: همه ما بايد قدردان اين نيروهاي پرتوان و قدرتمند و با ايمان خود باشيم.
استاندار آذربايجان غربي اضافه كرد: امروز امنيتي كه در كشور ما وجود دارد ، مرهون خون شهدا و ايثارگران و نيروهاي مسلح است كه با اقتدار و شبانه روز از كيان مقدس جمهوري اسلامي حراست مي كنند.
سعادت افزود: مهمترين اقتدار نيروهاي ما پشتيباني مردم و ملت شريف ايران اسلامي است كه در همه حال نظام را حمايت و كمك كرده اند.
وي اضافه كرد: امروز مردم شريف اين استان رضايمندي خود را از نيروي انتظامي اعلام مي كنند و اين امر به عنوان يك سند افتخار در تاريخ خواهد ماند.
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي نيز در اين مراسم گفت: امروز اولويت اصلي نيروي انتظامي ايجاد امنيت و آرامش براي مردم است كه اين هدف را نيروهاي با ايمان و جهادگر انتظامي با اقتدار مهيا خواهند كرد.
سردار سرتيب دوم پاسدار ناصر اصلاني افزود: امروز مردم شريف و مسوولان نظام مقدس جمهوري اسلامي توقع دارند كه پليس هوشمند و روزآمدي داشته باشند و در حركت و مسير اسلامي و ديني حركت كنند.
وي اضافه كرد: امروز نيروي انتظامي به عنوان يكي از بازوهاي پرتوان نظام مقدس جمهوري اسلامي با الهام گرفتن از بيانات مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا با شعار اقتدار پليس همدلي و همزباني كارهاي خود را به خوبي پيش مي برد.
سردار اصلاني بيان كرد: نيروهاي انتظامي آذربايجان غربي توانسته در شش ماهه اول امسال 47 درصد جرائم و 48 درصد تخلف كاركنان را كاهش دهد.
وي افزود: در اين مدت تعداد 149 هزار و 757 فقره تماس تلفني با پليس 110 از سوي مردم انجام گرفته كه از اين تعداد 74 هزار و 997 مورد آن منجر به عمليات شده و 19 هزار راهنمايي و ارشاد و 943 مورد نيز رسيدگي شده است.
سردار اصلاني اظهار كرد: در اين مدت يكهزار و 340 كيلوگرم انواع مواد مخدر نيز توسط عوامل انتظامي كشف و تعداد چهار هزار و 145 نفر توزيع ، تهيه و مصرف كننده دستگير شده است.
وي افزود: در شش ماهه اول امسال تعداد 53 شبكه مواد مخدر نيز شناسايي و متلاشي شده است.
6009/1905