۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۹:۳۸
کد خبر: 81785640
T T
۰ نفر

نجات پنج سرنشين لنج باري در آبهاي هرمزگان

۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۹:۳۸
کد خبر: 81785640
نجات پنج سرنشين لنج باري در آبهاي هرمزگان

بندرعباس- ايرنا - معاون امور دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: پنج سرنشين يك فروند لنج باري كه در حوالي آبهاي جزيره قشم دچار آبگرفتگي و نقص فني شده بود ، از خطر غرق شدن نجات يافت.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، مهدي نوفرستي افزود: اين لنج تجاري حامل تره بار كه از بندر شهيد باهنر بندرعباس به سمت بندر دبي در حركت بود ، در فاصله هفت مايلي شرق جزيره قشم دچار آبگرفتگي و نقص فني شد.
وي بيان داشت: به محض دريافت پيام اضطرار، بلافاصله شناور ناجي به موقعيت سانحه اعزام شد و همزمان با اين اقدام نيز، با همياران ناجي، تعاوني لنج داران و مالك براي اعزام شناور كمكي هماهنگي صورت گرفت.
معاون امور دريايي بنادر و دريانوردي هرمزگان اظهاركرد: لنج سانحه ديده پس از عمليات يدك كشي توسط لنج كمكي ، در بندر بهمن قشم پهلو گرفت.
نوفرستي گفت: عمليات يادشده در دو ساعت تلاش و با هماهنگي مركز كنترل دريايي قشم با موفقيت به پايان رسيد و هم اكنون سرنشينان لنج باري سانحه ديده در سلامت كامل به سر مي برند.
وي در پايان به فرماندهان و خادمان شناورهاي سنتي و لنج ها توصيه كرد : ماشين آلات ، موتور ، بدنه و تجهيزات ايمني و مقابله با حريق شناور را پيش از انجام سفر دريايي كنترل نمايند تا در زمان بروز سانحه احتمالي ، دچار بحران نشوند. ك/1
7195/6048/1352