۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵
کد خبر: 81785959
T T
۰ نفر
بيشتر واحدهاي توليدي سقز با مشكل مواجه هستند و سودآور نيستند

سنندج-ايرنا- رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: بيشتر واحدهاي توليدي اين شهرستان با مشكل مواجه هستند و سودآور نيستند.

به گزارش ايرنا، لطيفه نوروزي روز دوشنبه در نشست با جمعي از مسوولان واحدهاي توليدي سقز افزود: تعداد 145 پروانه توليدي در اين شهرستان براي واحدهاي صنعتي صادر شده است و 80 واحد فعال آن با مشكل مواجه هستند.
وي اضافه كرد: در راستاي رفع مشكلات واحدهاي توليدي، كارگروه رفع موانع سرمايه گذاري و توليد در اين شهرستان فعال شده كه ترسيم نقشه راه متناسب با ظرفيت ها و توانمندي هاي اين واحدها بايد تدوين شود.
او خواستار ارتباط بيشتر صنعتگران و بازاريان با اداره صنعت، معدن و تجارت شد و بيان كرد: گسترش ارتباطات از برنامه هاي اصلي اين سازمان است.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز از ديگر برنامه هاي اين اداره را نظارت دقيق جهت واگذاري معادن به افراد داراي طرح و برنامه مشخص، شناسايي پهنه هاي معدني، تعيين تكليف معادن واگذار شده راكد و شفاف سازي در واگذاري معادن برشمرد و اظهار كرد: سقز داراي معادن غني و داراي توجيه اقتصادي است و با هرگونه خام فروشي معادن مخالف هستيم و بايد كارخانه هاي فرآوري متناسب با آن راه اندازي گردد.
وي از نهايي شدن واگذاري زمين به سرمايه گذار خارجي جهت احدث كارخانه آهن اسفنجي در شهر صاحب سقز، در دست اجرا بودن معدن سيليس و كارخانه توليد بتن سبك گازي و واگذاري معادن طلاي جهت بهره برداري و فراوري به شركت چيني ايران خبر داد.
نوروزي، فعال سازي بازارچه سيف و راه اندازي مجدد اداره گمرك را از اقدام هاي ضروري براي رونق اقتصادي شهرستان سقز برشمرد و اظهار اميدواري كرد اين مورد انجام شود.
وي با بيان اينكه بازاريان سقز با انصاف هستند، اذعان كرد: تفاوت قيمت ها، عدم رعايت موارد بهداشتي، سد معبر و وجود واحدهاي بدون پروانه از مشكلات اساسي حوزه بازار است.
سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.ك/2
7249/1904