۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۷
کد خبر: 81786278
T T
۰ نفر
مديركل بنادر و دريانوردي گيلان: با دريا خواري مبارزه مي كنيم

انزلي - ايرنا - مديركل بنادر و دريانوردي گيلان با اشاره به اهميت دريا و سواحل و تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر حفاظت از اين منابع خدادادي گفت: مبارزه با پديده درياخواري را آغاز كرده ايم و به جد ادامه مي دهيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد علي نعيمي روز دوشنبه در آييني به مناسبت گراميداشت روز جهاني دريانوردي اظهار كرد : سازمان بنادر و دريانوردي بر نظارت مستمر بر سواحل استان و رعايت اصول ايمني در سواحل تاكيد دارد .
وي با اشاره به شعار امسال روز جهاني دريانوردي مبني بر اهميت توجه به آموزش و ترويج دريانوردي، نقش نيروي انساني آموزش ديده و متخصص را مهم و اساسي خواند.
*تامين اعتبار براي تسريع زيرساخت ها
وي خاطرنشان كرد : مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي كشور در همايش اخير سرمايه گذاري، خواهان شتاب در تكميل زيرساخت هاي بندري شد.
نعيمي با بيان اين كه بندرگاه انزلي نقش مهمي در كريدور شمال جنوب دارد، از تامين اعتبار كامل براي احداث پنج پست اسكله بندرگاه انزلي خبر داد.
مديركل بنادر و دريانوردي گيلان تصريح كرد : براي اولين بار در 10 سال اخير به عنوان دستگاه برتر و رتبه دوم بين 48 اداره كل استان گيلان را كسب كرده ايم كه اين حاصل كار تمامي مجموعه است.
وي با اشاره به نقش راهبردي دريا براي كشور متذكر شد: توجه به دريا و صنايع و فعاليت هاي وابسته بايد متناسب با اهميت آن ارتقاء يابد.
نعيمي همچنين از تعامل خوب سازمان ها و ارگان هاي ذيربط نظير گمركات گيلان، كشتيراني درياي خزر، نيروي دريايي ، دادستاني ، فرمانداري ، درياباني ، نيروي انتظامي و ساير ادارات مرتبط براي توسعه صنعت حمل و نقل و فعاليت هاي بندري و دريانوردي قدرداني كرد.
بندرگاه انزلي بعنوان مقر اصلي اداره كل بنادر و دريانوردي گيلان، از مهمترين و قديمي ترين بندرگاه هاي كشور محسوب مي شود.
اين بندرگاه با 10 پست اسكله باري و يك اسكله مسافري ظرفيت هفت ميليون تن تخليه و بارگيري در سال را دارد.

* مديرعامل كشتيراني درياي خزر: توسعه دريا محور بايد اولويت گيلان باشد
مديرعامل كشتيراني درياي خزر نيز در اين مراسم گفت : توسعه دريا محور در استان گيلان بايد در اولويت قرار گيرد.
علي اكبر غنجي با اشاره به پيام دبيركل سازمان بين المللي دريانوردي در خصوص اهميت كشتيراني در جامعه جهاني و نقش مهم آن در توسعه پايدار اظهار كرد: استان گيلان با داشتن دريا و مسيرهاي حمل و نقل بايد علاوه بر رفع بيكاري و رونق اقتصادي منطقه به اقتصاد كشور كمك كند .
وي ضمن گراميداشت هفته دريانوردي متذكر شد: توجه به دريا مورد تاكيد دين مبين اسلام و موجب رونق اقتصاد كشور است .
غنجي خاطرنشان كرد: تكليف ما در اين است كه اقتصاد هرچه زودتر پويا شود و سال 1404 قدرت مطلق منطقه شويم.
وي با بيان اين كه تفكر ايراني با محوريت تشيع بدون اقتصاد قوي نفوذ كافي نخواهد داشت، تاكيد كرد: بايد در هر نقطه اي كه هستيم، توليد ثروت كنيم .
غنجي ادامه داد: خزر را بايد بعنوان شاهراه اتصال كشورهاي همسود ( CIS ) با خليج فارس و آب هاي بين المللي مطرح كنيم و به توسعه همكاري با همسايگان بعنوان عاملي براي ثبات اقتصاد توجه كنيم .
*دريانورد ايراني سفير فرهنگي
مديرعامل كشتيراني درياي خزر در ادامه با اشاره به شعار امسال روز جهاني دريانوردي مبني بر اهميت توجه به آموزش و ترويج دريانوردي گفت: دانشگاه گيلان و دانشگاه آزاد، در زمينه آموزش آكادميك دريانورد اقدام كنند.
غنجي اظهار داشت: با آموزش نيروي انساني متخصص مي توانيم دريانورد به بازار جهاني صادر كنيم .
مديرعامل كشتيراني درياي خزر خاطرنشان كرد: دريانوردان ايراني با حضور خود در اقصي نقاط جهان، سفير فرهنگي ايران اسلامي خواهند بود .
كشتيراني درياي خزر به عنوان بزرگترين ناوگان ملي ايران در درياي خزر، نقش مهمي در حمل و نقل ، تامين نيازهاي كشور ، تجارت و صادرات ايفا مي كند .
اين شركت كه از سال 1371 فعاليت خود را با سه فروند كشتي در خزر آغاز كرد؛ اكنون با 24 فروند كشتي، 33 درصد از حمل و نقل بين بنادر ايراني خزر و ديگر بنادر اين حوزه را به عهده دارد.
در ادامه مراسم پيام دبيركل سازمان بين المللي دريانوردي در خصوص اهميت كشتيراني در جامعه جهاني و نقش مهم آن در توسعه پايدار توسط معاون اداره كل بنادر و دريانوردي گيلان قرائت شد.
در بخشي از اين پيام آمده است : دنيا وابسته به صنعت ايمن و مؤثر كشتيراني است و اين صنعت، وابسته به منابع كافي دريانورد براي راهبري كشتي هايي است كه كالاهاي ضروري را حمل مي كنند.
در ادامه اين مراسم از دريانوردان نمونه ارگان ها و سازمان هاي مختلف اعم از نيروي دريايي ، درياباني ، اداره كل بنادر و دريانوردي گيلان ، كشتيراني درياي خزر و ساير دستگاه هاي مرتبط با اهداي تنديس و لوح تقدير تجليل شد.
هشتم مهرماه مصادف با سي ام سپتامبر ، روز جهاني دريانوردي است.ك/2
6030/2007
۰ نفر