۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۲
کد خبر: 81786583
T T
۰ نفر
اغلب قوانینی كه در رابطه با ایثارگران به تصویب رسیده اجرایی نشده است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: اغلب قانون هایی كه در ارتباط با ایثارگران به تصویب رسیده اجرایی نشده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در اولین جلسه شورای مشورتی ایثارگران استان اصفهان افزود: شورای مشورتی ایثارگران می تواند در ارتباط با قانون جامع و نحوه اجرایی شدن و تسهیل اجرای این قانون كمك كند.
وی گفت: ‌این شورا ضمن بررسی مشكلات و مسائل جامعه ایثارگری استان، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج و تقویت خواهد كرد.
زرگرپور با بیان اینكه طبق توافق وزیر كشور ومعاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور استانداران باید یك شورای مشورتی ایثارگران داشته باشند، افزود: این شورا آیین نامه و اهداف مشخصی دارد و استاندار می تواند نظرات و پیشنهادهای اعضای این شورا را در شورای فرهنگ عمومی مطرح كنند.
وی با تاكید بر بهره گیری از ظرفیت ایثارگران در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ دینی و ارزش های انقلاب اسلامی در سطح جامعه، گفت: باید همكاری ایثارگران با دستگاه های اجرایی تقویت شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینكه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شورای فرهنگ عمومی تصویب و در شورای دولتی اجرا می شود، تصریح كرد: استفاده از نظرات مشورتی این شورا در راستای راهبردی كردن قوانین ایثارگری موثر است.
وی تصریح كرد: در این شورا علاوه بر ترویج فرهنگ ایثاروشهادت، مسائل مربوط به ایثارگران نیز مورد توجه قرار می گیرد.
استاندار اصفهان با بیان اینكه هدف این شورا ارائه پیشنهاد مشورتی برای اجرای دقیق قوانین است، اظهارداشت: هدف نهایی شورای مشورتی ایثارگران ترویج ایثار و شهادت و ابزار آن اجرای دقیق قوانین است.
زرگرپور افزود: در جلسات این شورا باید بین آنچه كه دولت می تواند كمك كند و آنچه كه مطالبه ایثارگران است، تعادل ایجاد شود و مسائل با اولویت بندی كارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینكه اصفهان فاقد یك سالن گلستان شهدا، موزه جنگ و دفاع مقدس و آسایشگاه مناسب برای ایثارگران است، اظهاركرد: در رابطه با حل مشكلات ایثارگران از استان های دیگر عقب هستیم و معتقدم همه این مسائل و قسمت اعظم مطالبات قابل حل است.
استاندار اصفهان با تاكید بر اینكه فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید باید به یك ارزش تبدیل شود، افزود: این فرهنگ باید در جامعه جاری شود و این شورا بستر خوبی است كه باید از آن به بهترین شكل استفاده كنیم.
در این جلسه مقرر شد شورای مشورتی ایثارگران استان؛ هر 2 ماه یكبار به ریاست استاندار اصفهان و جانشینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و دبیری مشاور استاندار در امور ایثارگران و ده نفر از اعضای شورا كه از جانبازان و ایثارگران، خانواده های شهدا و زرمندگان و آزادگان هستند، تشكیل شود و نظرات و پیشنهادهای ارائه شده در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای فرهنگ عمومی مورد استفاده قرار گیرد.
7150/د 6022