۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۳۸
کد خبر: 81786849
T T
۰ نفر
38 گردشگر خارجی از آثار باستانی دزفول دیدن كردند

دزفول - ایرنا - 38 گردشگر از كشورهای آلمان و سوییس از جاذبه های تاریخی و گردشگری دزفول دیدن كردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یك گروه هشت نفره از گردشگران سوییسی كه همگی اعضای یك خانواده می باشند روز یكشنبه وارد دزفول شده و از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان از جمله پل باستانی ، سازه های آبی و بافت قدیم دیدن كردند.
یعقوب زلقی با اشاره به اینكه خودروی این گردشگران دچار مشكل فنی افزود:این گردشگران در حال حاضر در هتل جهانگردی دزفول اقامت دارند و تا زمان آماده شدن خودروی آنها از میهمان نوازی مردم دزفول بهره مند می باشند.
وی گفت:شامگاه شنبه نیز یك گروه 30 نفره از آلمان به مدت یك شب در دزفول اقامت كرده و از جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن كردند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری دزفول از سفر دو گروه دیگر از گردشگران خارجی به دزفول طی 24 ساعت آینده خبر داد.
هفته گذشته نیز سه گروه 50 نفر از كشورهای آلمان ، آمریكا ، لهستان ، استرالیا و مجارستان به همراه دانشجویان باستان شناسی دانشگاه ماكسیمیلیان آلمان به مدت دو روز از دزفول دیدن كردند.
دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.
شهر باستانی جندی شاپور ، بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.
پل قدیم دزفول حدود 1700 سال پیش به دستور شاپور اول ساسانی بر روی رودخانه دز احداث شد و در سال 1310 به شماره 84 در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسید.
دانشگاه جندی شاپور (گندی شاپور) كه بقایایی از آن در اطراف دزفول باقی مانده در عصر خود معتبرترین مركز علمی جهان بود كه رشته هایی چون پزشكی و نجوم در آن تدریس می شد.
آثار برجای مانده این شهر در 24 شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.
7278/6068**1565
۰ نفر