۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۹:۰۵
کد خبر: 81787061
T T
۰ نفر

يك مسابقه، يك انشا؛ چگونه از خود مراقبت كنيم؟

۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۹:۰۵
کد خبر: 81787061
يك مسابقه، يك انشا؛ چگونه از خود مراقبت كنيم؟

تهران - ايرنا - مديركل دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقه سراسري انشاء ، با موضوع چگونه از خود مراقبت كنيم؟ در مدارس كشور برگزار مي شود.

نادر منصور كيايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ايرنا اظهار كرد: افزايش آگاهي و جلب مشاركت دانش آموزان در برابر رفتارهاي پرخطر و همچنين مهارت آموزي و راهكارهاي مراقبت از خود از جمله اهداف اين نهضت فرهنگي است.
وي گفت: گسترش اين حركت دسته جمعي در اصل براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و اعتياد در مدارس است و لذا بهترين روش براي حضور با نشاط دانش آموزان به عنوان مخاطبان اصلي برگزاري مسابقه سراسري انشاء يك فعاليت فرهنگي – آموزشي مكمل خواهد بود.
مديركل دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش افزود: در اين رقابت كه در قالب پنجمين دوره جشنواره نوجوان سالم برگزار مي شود ، دانش آموزان در زمينه الگوها و معيارهاي ارتباط اجتماعي، انتخاب دوستان، تصميم گيري، حل مساله، كنترل هيجان ، همچنين در حوزه شناخت خطرات و عوامل خطر و چگونگي مراقبت از خود در برابر رفتارها و رويدادهاي پرخطر ، انشاء خود را ارايه مي كنند.
وي گفت: به منظور برگزاري مطلوب اين جشنواره ، ادارات آموزش و پرورش كشور مي توانند از بسته فرهنگي آموزشي پيشگيري كه توزيع آن از ابتداي مهرماه آغاز شده به عنوان منبع كمك آموزشي براي برگزاري اين مسابقه و ساير بخش هاي پنجمين دوره جشنواره نوجوان سالم استفاده كنند.
منصوركيايي اظهاركرد: والدين و همكاران فرهنگي نيز مي توانند با استفاده از دفترچه هاي آموزشي كه در مدارس توزيع شده ، در اين مسابقه شركت كنند و در پايان از برترين نوشته دانش آموزي و فرهنگيان تجليل خواهد شد.
فرهنگ**1417**1601**