نایف قانص: پاسخ یمن به عربستان سنگین خواهد بود/ ما بر عكس آل سعود به غیرنظامی ها حمله نمی كنیم

تهران - ایرنا - نایب رییس شورای انقلاب یمن با تاكید بر اینكه پاسخ یمن به عربستان سنگین خواهد بود، اظهار داشت: نوع عملیات یمن از این پس در مقابل عربستان متفاوت خواهد بود كه نمونه آن حمله روز گذشته یمن به ناو جنگی عربستان بود كه در آب های یمن غرق شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اعضای شورای عالی انقلاب یمن با حضور در نشست خبری ایرنا به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ دادند.
نایف قانص با بیان اینكه امروز وارد هفتمین ماه حملات ددمنشانه عربستان به یمن می شویم، اظهار داشت: این حملات به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و این حملات برای تثبیت دیكتاتوری آل سعود است.
وی هدف اصلی از ایجاد این حملات در یمن را ایجاد مشكلات طایفه ای در این كشور دانست و افزود: دیكتاتوری آل سعود خود را خاندان حاكم بر عربستان و تمام منطقه می داند و ما در هیچ عصر و تاریخی با رژیم ظالمی همچون آل سعود مواجه نبوده ایم.
نایب رییس شورای انقلاب یمن ادامه داد: آل سعود نه تنها مردم یمن را زیر آتش خود گرفته اند بلكه 25 میلیون یمنی را تحت محاصره قرار داده اند و اجازه ورود مواد غذایی، نفت و سوخت را به یمن نمی دهند.
وی با تاكید بر اینكه امروز یك فاجعه انسانی در یمن رخ داده است، اظهار داشت: شرایط كنونی در یمن فاجعه بار است، 13 هزار شهید، 20 هزار زخمی و 21 میلیون نفر زیر خط فقر نتیجه حملات آل سعود به یمن است.
نایف قانص با تاكید بر اینكه یمن عملیات نظامی علیه آل سعود را به صورت تدریجی آغاز كرده است، گفت: صبر و بردباری یمن به عنوان دولتی كه از حق و حقوق خود دفاع می كند با صبر آل سعود كه احمقانه رفتار می كند، فرق دارد و پاسخ ما به آنان سنگین تر خواهد بود.
وی اضافه كرد: بی شك جهان می داند حملات و موضع گیری ما هدفمند و متمركز خواهد بود هدف ما ارتش رژیم متجاوز است و ما بر عكس عربستان هیچ یك از شهروندان عربستان را نكشتیم ولی آنان به جشن های عروسی ما نیز حمله می كنند، موسسات فنی و حرفه ما را زیر آتش می گیرند و همواره هدفشان مردم یمن است.
نایف قانص ادامه داد: ما هیچ وقت به مردم عربستان حمله نكردیم و همواره ارتش عربستان را مورد حمله قرار دادیم.
وی تاكید كرد: از این پس نوع عملیات ما متفاوت خواهد بود، نمونه آن حمله روز گذشته یمن به ناو جنگی متعلق به ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی بود كه ما این ناو را در آب های یمن غرق كردیم.
وی خطاب به آل سعود گفت: اگر آل سعود به اقدامات خود علیه یمن ادامه دهد ما آنان را نیز غرق خواهیم كرد.
وی با اشاره به حمله آل سعود به یك جشن عروسی، گفت: در این جشن عروسی سه عروس و داماد و 23 نفر كشته شدند و این اقدامات نشان دهنده واكنش یك رژیم ناتوان است.
نایب رییس شورای انقلاب یمن ادامه داد: آل سعود می خواست در مغرب حضور یابد ولی ما مقابل آنان ایستادگی كردیم و مردم و ارتش ما جلوی آنان را گرفت.
وی اضافه كرد: آنان می خواستند از صافر به صنعا حمله كنند كه ما جلوی آنان را گرفتیم، البته باید نقش قبایل را در این زمینه یادآوری كنیم كه آنان در این راستا نقش مهمی در مقابله با آل سعود داشتند.
نایف قانص افزود: در تعز نیز نبردها به شدت ادامه داشت نهایتا مردم در كنار ارتش مقابل این حملات ایستادگی كردند.
سیام**9121**1558
۰ نفر