۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹
کد خبر: 81794052
T T
۰ نفر

نماینده مجلس:پنج میلیون دانش آموخته بیكارند

۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹
کد خبر: 81794052
نماینده مجلس:پنج میلیون دانش آموخته بیكارند

بجنورد- ایرنا - رئیس كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هم اكنون پنج میلیون دانش آموخته لیسانس بیكار در كشور داریم.

غلامرضا تاج گردون روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: اگر وضعیت كنونی ایجاد اشتغال در كشور ادامه داشته باشد در سه سال آینده شمار این فارغ التحصیلان دانشگاهی بیكار به هشت میلیون نفر خواهد رسید.
وی با اشاره به منفی بودن رشد سرمایه گذاری در كشور افزود: برای مهار بحران بیكاری در كشور باید سرمایه گذاری شود كه اگر تحریم ها برداشته شود رشد سرمایه گذاری كه اكنون منفی است به مثبت یك درصد می رسد.
رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه سفر به شیروان به ایرنا گفت: مقوله ایجاد اشتغال بحث روز كشور و بخصوص چند وزارتخانه است كه باید تمهیدات موثری برای رفع این بحران بیكاری اندیشیده شود.
رضا رحمانی اظهار كرد: برای عبور از این بحران در وهله نخست باید به مشاغل خانگی توجه شود تا بتوان از این رهگذر كارهایی ایجاد كنیم كه چندان سرمایه بر نیستند و افراد با حداقل هزینه می توانند به ایجاد اشتغال بپردازند.
وی افزود: ما به دنبال آن هستیم با اجرای این طرح ها در مناطق روستایی و نیز شهرهای كوچك، از روند مهاجرت جلوگیری كرده و از بار آسیب های اجتماعی ناشی از بیكاری بكاهیم.
وی با بیان اینكه اكنون سن ورود به بازار كار در كشور به 27 سال رسیده گفت: شاخص های بیكاری در كشور تقریبا ثابت مانده كه در مجموع وضعیت بازار كار نسبت به بازار سرمایه شرایط بهتری دارد.
روز گذشته هیاتی متشكل از روسای پنج كمیسیون مجلس و شماری از معاونان وزرا، با سفر به استان خراسان شمالی، از برخی از طرحهای صنعتی، درمانی و دانشگاهی شهرستان شیروان بازدید كردند.
شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد. ك/3
/7186/5132/1744/1042
۰ نفر